Tuesday, February 23, 2016

Preocuparse Por Las Cosas Pequeñas

 Allá por 1951, oí predicar al Rev. Earl Harvey de Madera, un muy buen sermón sobre el "Preocuparse Por Las Cosas Pequeñas." Muchos cristianos, señaló, se concentran en pequeñeces, mientras que los asuntos importantes son descuidados. Esto él llamó, preocuparse por las cosas pequeñas.

   
Pensé en esto recientemente cuando encontré un joven pastor de capacidad superior, que pasa su tiempo, como tantos otros, haciendo una campaña por pequeñeces. Con el mundo
desmoronándose, él se pone muy molesto y pasa el tiempo, luchando por la redacción de un anuncio. Otro hombre pasa el tiempo, preocupándose por los peinados de las mujeres y las longitudes del vestido, mientras que otro se preocupa por el béisbol y el fútbol del Domingo en la televisión.

   
Un hombre que tiene una carrera que correr, no se detiene para matar moscas. Su sentido de prioridades, le hace tomar conciencia de que sólo la tarea más apremiante, puede dominar su mente y tiempo. Esto no quiere decir que algunas de estas
cuestiones menores, no son a veces problemas reales. La cuestión no es sólo de prioridades, sino también del sentido común. No nos detenemos a desempolvar los muebles en una casa en llamas; tratamos de apagar el fuego. Del mismo modo, en una generación mala, nuestra tarea es la de proclamar el poder regenerador de Dios.

   La
nuestra, es una época de crisis y urgencia, y requiere la predicación urgente y la vida dedicada. No podemos estar "reposados ​​en Sion" (Amós 6:1), ni podemos tomar tiempo excesivo para asuntos secundarios o periféricos.

   
San Pablo sintió esta urgencia en su día, declarando, "me es impuesta necesidad; y ¡ay de mí si no anunciare el evangelio!" (1 Corintios 9:16). Lamentablemente, una de las cosas más raras hoy en día, tanto en el púlpito y el banco, es el mismo sentido de necesidad y urgencia.

   
Si nos preocupamos por las cosas pequeñas, vamos a regañar a la gente por los muebles polvorientos en una casa en llamas. Si nos preocupamos en la Palabra de Dios, vamos a hablar en voz alta la palabra de advertencia, la vía de escape y la vida. Si nos preocupamos en pequeñeces, nos hemos convertido en frívolos. Si nos preocupamos en la Palabra convincente de Dios, llegamos a ser hombres fuertes y vencedores en Cristo.


Por R.J. Rushdoony 
Extracto tomado de Una Palabra Oportuna Vol.3
http://chalcedon.edu/ 

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Majoring in Minors

Back in 1951, I heard the Rev. Earl Harvey of Madera preach a very fine sermon on "Majoring in Minors." Too many Christians, he pointed out, concentrate on trifles while important matters go neglected. This he called majoring in minors.
   I thought of this recently when I encountered a young pastor of superior ability who spends his time, like so many others, crusading over trifles. With the world falling apart, he gets very upset and spends time fighting over the wording of an advertisement. Another man spends time fretting over women's hairstyles and dress lengths, while still another frets over Sunday baseball and football on television.
   A man who has a race to run does not stop to kill flies. His sense of priorities makes him aware that only the most pressing task can dominate his mind and time. This is not so say that some of these minor issues are not sometimes real problems. The question is not only one of priorities but also of common sense. We do not stop to dust furniture in a burning house; we try to put out the fire. Similarly, in an evil generation, our task is to proclaim God's regenerating power.
   Ours is a time of crisis and urgency, and it requires urgent preaching and dedicated living. We cannot be "at ease in Zion" (Amos 6:1), nor can we take undue time for secondary or peripheral matters.
   St. Paul felt this urgency in his day, declaring, "[N]ecessity is laid upon me; yea, woe is unto me, If I preach not the gospel!" (1 Cor. 9:16). Sadly, one of the rarer things today, both in pulpit and pew, is the same sense of necessity and urgency.
   If we major in minors, we will nag people about dusty furniture in a burning house. If we major in the Word of God, we will call out the word of warning, the way of escape and life. If we major in trifles, we ourselves have become triflers. If we major in God's compelling Word, we become strong men and conquerors in Christ.

By R.J. Rushdoony  Excerpt taken from A Word in Season Vol.3
http://chalcedon.edu/

Sunday, February 7, 2016

¿El Poder Mentir?

   En los últimos años, varios funcionarios federales han dicho o actuado en su creencia en el "poder" del gobierno federal de mentir a sus ciudadanos. Algunas personas, conmocionadas por estas declaraciones, han actuado como si esto fuera una nueva doctrina extraña. Sin embargo, encontramos, que se remonta por lo menos a la República de Platón, donde está fuertemente sostenido por Sócrates y Platón. La verdad, dijo Sócrates, es "sólo útil a los hombres en el camino de una medicina"; por lo tanto, "es evidente que tal agente debe mantenerse en manos de los médicos, y que los hombres no profesionales no deben meterse con eso." Los gobernantes son los "doctores" y únicamente calificados para dispensar la medicina, la verdad. "sólo a los gobernantes pertenece el poder mentir, a fin de engañar al enemigo o a los ciudadanos en beneficio del Estado: y nadie más puede meterse con este privilegio." Cualquier otra persona que miente debe ser severamente castigada, Sócrates sostuvo, por eso que el poder mentir, es un privilegio de las autoridades civiles.

   
Friedrich Nietzsche, en Más allá del bien y del mal, declaró que "La falsedad de una opinión no es para nosotros ninguna objeción a ella." De hecho, dijo que, sin mentiras "el hombre no podía vivir_que la renuncia a opiniones falsas sería una renuncia a la vida, una negación de la vida." Por lo tanto debemos de "reconocer la falsedad como una condición de la vida." En otras palabras, ya que toda la vida es una mentira, y no hay tal cosa como la verdad, ni tal cosa como el bien y el mal, una mentira era una herramienta muy útil y necesaria para el uso de los gobernantes.

   
El llamado "poder" mentir se basa en dos doctrinas básicas. Primero, si creemos que Dios no existe, entonces también creemos que no existe la verdad, y ni tampoco el bien y el mal, solamente un mundo de cosas sin sentido. Segundo, en un mundo sin Dios o significado, el gobierno estatal o civil debe entonces jugar a ser dios y mantener a los hombres felices, mintiéndoles.

   
El "poder" mentir es, pues, una creencia que se basa en el ateísmo, en un rechazo de Dios. Es más, hace un nuevo dios del gobierno civil, haciéndolo nuevo señor del hombre.

   
Cuando la Biblia ordena que "No hablarás contra tu prójimo falso testimonio" (Éxodo 20:16; Deuteronomio 5:20), significa que el Dios de la verdad exige que todos los hombres vivan por su ley y en términos de su justicia. El Dios de la verdad requiere que el hombre, que es creado a imagen de Dios, dé testimonio de la verdad. Dar falso testimonio es, pues, no sólo desobedecer a Dios, sino negarlo: es el ateísmo práctico. El "poder" mentir es entonces el ateísmo práctico, el ateísmo en los gobernantes y el ateísmo en la gente. La fe cristiana está en el poder de la verdad, y en su inevitable triunfo.


Por R.J.Rushdoony  Extracto tomado de Una Palabra Oportuna Vol.3 

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The Right to Lie?

   In recent years, various federal officials have either stated or acted on their belief in the "right" of the federal government to lie to its citizens.
     Some people, shocked by these statements, have acted as though this were some strange new doctrine. We find it, however, at least as far back as Plato's Republic, where is strongly maintained by Socrates and Plato. Truth, said Socrates, is "only useful to men in the way of a medicine"; therefore, "it is plain that such an agent must be kept in the hands of physicians, and that unprofessional men must not meddle with it." The rulers are the "doctors" and alone qualified to dispense the medicine, truth. "To the rulers of the state, then, if to any, it belongs the right to use falsehood, to deceive either enemies or their own citizens, for the good of the state: and no one else may meddle with this privilege." Anyone else lying must be severely punished, Socrates held, because the right to lie is a privilege of the civil authorities.
     Friedrich Nietzsche, in Beyond Good and Evil,declared that "The falseness of an opinion is not for us any objection to it." In fact, he said that, without lies "man could not live_that the renunciation of false opinions would be a renunciation of life, a negation of life." Therefore we must "recognize untruth as a condition of life." In other words, since all life is a lie, and there is no such thing as truth, nor any  such thing as good and evil, a lie was a very helpful and necessary tool for rulers to use.
     The so-called "right" to lie rests on two basic doctrines. First, if we believe there is no God, then we also believe that there is no truth, and also no good or evil, only a world of meaningless things. Second, in a world without God or meaning, the state or civil government must then play god and keep men happy by lying to them.
     The "right" to lie is thus a belief which rests on atheism, on a rejection of God. Moreover, it makes a new god of civil government by making it man's new lord.
     When the Bible commands that "Thou shalt not bear false witness" (Exod. 20:16; Deut. 5:20), it means that the God of truth requires all men to live by His law and in terms of His righteousness. The God of truth requires man, who is created in God's image, to bear witness to the truth. To bear false witness is thus not only to disobey God but deny Him: it is practical atheism. The "right" to lie is then practical atheism, atheism in the rulers and atheism in the people. Christian faith is in the right of truth, and in its inevitable triumph. 

By R.J.Rushdoony  Excerpt taken from A Word in Season Vol.3    
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Tuesday, June 9, 2015

El Arrepentimiento

"Examíname, oh Dios, y conoce mi corazón ... Y ve si hay en mí camino de perversidad, y guíame en el camino eterno." (Salmo 139:23-24) "Si confesamos nuestros pecados, él es fiel y justo para perdonar nuestros pecados y limpiarnos de toda maldad." (1 Juan 1:9). "Pero si andamos en luz, como él está en luz, tenemos comunión unos con otros, y la sangre de Jesucristo su Hijo nos limpia de todo pecado" (1 Juan 1:7)

Después de haberte abierto en una entrega, pide al Espíritu Santo de Dios que examine tu corazón y te muestre cualquier cosa que necesita ser cambiada. Como Él te convence de pecado, no racionalices. No importa lo trivial que pueda parecerte, inmediatamente confiésalo, recibe la purificación de la sangre de Cristo y determina hacer cualquier confesión o restitución que sea necesaria a otros. La siguiente oración podría ayudarte a empezar:

                                 Oración de Ejemplo de Arrepentimiento

 
    Padre Celestial, te pido perdón por todas las maneras que te he ofendido, a sabiendas o no. He pecado en pensamiento, motivo, palabra y obra. He pecado en lo que he hecho y en lo que he dejado de hacer. Vengo ante Ti para pedirte que me des un corazón arrepentido.sabes mis secretos más íntimos. Abro mi corazón a Ti y te pido que lo examines, y me muestres todo lo que Tú quieres que yo confiese hoy ... [Espera en el Señor haga su examinación. Luego confiésalos como son revelados. Si nada de inmediato viene a la mente, comienza a orar qué partes de los siguientes son relevantes:]

    ... Pido perdón por los pecados contra la pureza: mirada lasciva, fantasías sexuales y especialmente __________. Me aparto de todas aquellas actividades y vuelvo a Ti. Me arrepiento profundamente de haber ______________.

    Me arrepiento de todo comportamiento compulsivo: abuso de la bebida, las drogas, el juego, el exceso de preocupación por el sexo, la comida y especialmente ____________. Gracias, Padre, por liberarme.

    Me arrepiento de no cuidar de mi salud física y emocional; por falta de equilibrio en la alimentación, el descanso y el ejercicio. Me comprometo a cuidar de mí mismo hoy día.

    Me arrepiento de las veces que he hecho daño a otras personas. Te pido que me perdones por mi falta de afirmación de otros, desairar a la gente, frialdad, falta de amor y comportamiento desconsiderado. Me arrepiento de haber mentido al exagerar la verdad, defraudar o engañar deliberadamente. Me arrepiento de haber robado. Me arrepiento de la envidia, el odio, el resentimiento, los celos, la amargura, la frialdad hacia los demás, y especialmente por _____________.

Traigo ante Ti las cosas que he estado más avergonzado y he encubierto durante tanto tiempo. Yo ya no quiero ocultarlos de Ti o de mí mismo.

    Acepto Tu perdón, liberación y sanación, creyendo queeres "fiel y justo para perdonar nuestros pecados y limpiarnos de toda maldad" (1 Juan 1:9). En el nombre de Jesús te lo pido, Amén.


Por Phillip G. Kayser Extracto tomado de Hora de Oración p.17

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Repentance

"Search me, O God, and know my heart... And see if there is any wicked way in me, and lead me in the way everlasting." (Psalm 139:23-24) "If we confess our sins, He is faithful and just to forgive us our sins and to cleanse us from all unrighteousness." (1 John 1:9) "But if we walk in the light as He is in the light, we have fellowship with one another, and the blood of Jesus Christ His Son cleanses us from all sin." (1 John 1:7)

Having open yourself in surrender, ask God's Holy Spirit to search your heart and to show you of anything that needs to be changed. As He convicts you of sin, do not rationalize. No matter how trivial it may appear to you, immediately confess it, receive the cleansing of Christ's blood and determine to make any confessions or restitution to others that are needed. The following prayer could get you started:

                                 Sample Prayer of Repentance

   Heavenly Father, I ask Your forgiveness for all the ways I have offended You, knowingly or unknowingly. I have sinned in thought, motive, word and deed. I have sinned in what I have done and in what I have failed to do. I come before You to ask You to give me a repentant heart. You know my inmost secrets. I open my heart to You and ask that You would search it, and show me all that You want me to confess today...[wait for the Lord to do His searching. Then confess them as they are revealed. If nothing immediately comes to mind, begin praying what parts of the following are relevant:]

   ... I ask forgiveness for sins against purity:roving eyes, sexual fantasies and especially __________ . I turn away from all those activities and turn to You. I deeply repent of having ______________ .

   I repent of any compulsive behavior: over drinking, drugs, gambling, over-preoccupation with sex, food and especially ____________. Thank you, Father, for setting me free.

   I repent of not taking care of my physical and emotional health; for lack of balance in nutrition, rest and exercise. I make a commitment to care of myself today.

   I repent of times that I have hurt other people. I ask You to forgive me for my lack of affirming of others, brushing people off, coldness, unloving and inconsiderate behavior. I repent of having lied by stretching the truth, defrauding or deliberately deceiving. I repent of stealing. I repent of envy, hatred, resentment, jealousy, bitterness, coldness toward others, and especially for _____________.

I bring before You the things that I have been most ashamed of and have covered up for so long. I no longer want to hide them from You or from myself.

   I accept Your forgiveness, liberation and healing, believing that You are "faithful and just to forgive us our sins and to cleanse us from all unrighteousness" (1 John 1:9). In Jesus' name I ask this, Amen.

By Phillip G. Kayser Excerpt taken from Hour of Prayer p.17

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Friday, December 19, 2014

El Príncipe de Paz

Las marchas violentas por la paz son un hecho común en la actualidad. Nuestras ciudades están siendo atacadas, edificios públicos bombardeados y la policía agredida por nuestros amantes de la paz modernos. Tal paz como estos hombres pueden ofrecer es otra palabra por esclavitud.

    La Biblia deja en claro que la paz no es una cuestión de política, sino de religión, más específicamente, de Jesucristo. La paz es un producto de un carácter interno; que va de la mano con la justicia y la verdad.

    Para ilustrar: hace cien años, los mensajeros bancarios llevaban pesadas bolsas de lona de monedas de oro de arriba abajo en el mundo financiero. Cuando una bolsa se rompía, la multitud formaba un círculo alrededor de la zona, hasta que el mensajero recogiera cada pieza. Un hombre agachado cuando una bolsa se rompía, recibía una patada en la parte trasera.

    Hoy en día, por supuesto, no sería seguro transportar bolsas de monedas de oro de esa manera. Por otra parte, si dicha bolsa se rompiera ahora, habría una lucha masiva por recoger el oro y correr.

    La diferencia es la pérdida de la fe y el carácter cristiano. No hay ni la paz ni la seguridad en el mundo hoy en día, porque no hay paz ni justicia en la vida de los hombres.

    Nuestro Señor declaró que un "buen árbol da buenos frutos, pero el árbol malo da frutos malos" (Mt. 7:17). Una humanidad corrupta está trayendo corrupción. No tenemos derecho a esperar la paz de ella.

    En la profecía de la venida de Cristo, Isaías declaró que no habría final al aumento de la paz de Cristo (Is. 9:7). Todas las demás formas de paz, porque ellas son fraudulentas y nunca son la verdadera paz, fallarán. La paz de Cristo, como conquista un hombre tras otro, sólo puede crear el verdadero orden y la justicia. El gozoso mensaje de Navidad sigue siendo el mismo, por lo tanto, una promesa de paz. "Dios los tenga alegres, señores, No dejen que nada los consterne. Recuerden que Cristo nuestro Salvador nació el día de Navidad, para salvarnos a todos del poder de Satanás Cuando ya nos habíamos ido por mal camino; Oh las buenas nuevas de consuelo y gozo"

    Nos hemos ido por mal camino de nuevo. Volvamos al Príncipe de Paz, que es nuestro único Salvador. Ni las marchas por la paz, los políticos, los educadores u otros nos pueden hacer en un pueblo regenerado. Este Cristo puede hacerlo, y Él prevalecerá. "Oh las buenas nuevas de consuelo y gozo."

Por R.J. Rushdoony  Extracto tomado de Una Palabra Oportuna Vol. 2 pg.131

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The Prince of Peace

Violent marches for peace are a common fact today. Our cities are being attacked, public buildings bombed, and the police assaulted by our modern peace lovers. Such peace as these men have to offer is another word for slavery.   
   The Bible makes clear that peace is not a matter of politics but of religion, more specifically, of Jesus Christ. Peace is a product of an inward character; it goes together with righteousness and truth.
   To illustrate: a hundred years ago, bank messengers carried heavy canvas bags of gold coins up and down Wall Street. When a bag broke, the crowd would form a circle around the area, until the messenger picked up every piece. A man bending over when a bag broke received a boot in the rear.
   Today, it would not be safe, of course, to transport bags of gold coins that way. Moreover, if such a bag broke now, there would be a mass scramble to pick up the gold and run.
   The difference is the loss of Christian faith and character. There is neither peace nor security in the world today, because there is neither peace nor righteousness in the lives of men.
   Our Lord declared that a "good tree bringeth forth good fruit; but a corrupt tree bringeth forth evil fruit" (Matt. 7:17). A corrupt humanity is bringing forth corruption. We have no right to expect peace from it.
   In the prophecy of the coming of Christ, Isaiah declared that there would be no end to the increase of Christ's peace (Isa. 9:7). All other forms of peace, because they are fraudulent and are never true peace, shall fail. The peace of Christ, as it conquers man after man, can alone create true order and justice. The joyful message of Christmas is still the same, therefore, a promise of peace. "God rest you merry, gentlemen, Let nothing you dismay. Remember Christ our Savior Was born on Christmas day, to save us all from Satan's pow'r When we were gone astray; O tidings of comfort and joy."
   We have gone astray again. Let us return to the Prince of Peace, who is our only Savior. No peace marches, politicians, educators, or others can make us into a regenerated people. This Christ can do, and He shall prevail. "O tidings of comfort and joy."

By R. J. Rushdoony Excerpt taken from A Word in Season Vol. 2 p.131
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Monday, November 17, 2014

Acción de Gracias


     Dad gracias en todo,
porque ésta es la voluntad de Dios para con vosotros en Cristo Jesús.
     1 Tesalonicenses 5:18

 
El Espíritu de Dios enseña a las almas de los creyentes esta lección de gratitud. El corazón de David estaba afinado a las alabanzas de Dios, y es importante que el agradecimiento sea animado y practicado bajo el evangelio también. La Acción de Gracias demuestra un marco espiritual y noble del alma en el más alto grado de gracia. El Señor Jesús nos enseñó el agradecimiento tanto por el patrón y el precepto, y dio gracias a Dios con frecuencia y fervor. Incluso cuando tenía que comer el pan común, dio gracias (Marcos 8:6). Los nueve leprosos fueron reprobados por su ingratitud (Lucas 17:17-18). El agradecimiento es la adoración que le debemos a Dios por todo lo que tenemos y somos (1 Co. 15:10). Vivimos precariamente, y estamos siempre la misericordia de Dios. Dios en su soberanía podría nunca habernos hecho; o él podría habernos aplastado en la nada tan pronto como fuimos creados, porque, '¿no tiene potestad el alfarero sobre el barro?' (Ro 9:21) Cada momento dependemos de él, y todo lo que tenemos son regalos de él (Hechos 17:25). Su poder sobre nosotros es absoluto e infinito. este soberano se lo debemos todo, y por lo tanto le debemos nuestro agradecimiento. "Porque de él y por él y para él son todas las cosas. A él sea la gloria por los siglos. Amén' (Ro.11:36). Los cristianos tienen misericordias espirituales innumerables e invaluables (1 P. 1:3-4). El decreto de enviar a Jesús por los pobres pecadores, la apertura de una fuente de gracia, la realización y ratificación del pacto de gracia, sus preciosas promesas, con todos los demás privilegios de elección del evangelio de gracia y gloria, de toda la suficiencia de Dios, y el infinito mérito y la justicia del Hijo sobre la cruz _ todos estos merecen un regalo adecuado y proporcionado de gracias y bendición de nosotros, tanto aquí como en el cielo. 'Porque mejor es tu misericordia que la vida; mis labios te alabarán' (Sal. 63:3).

Por William Cooper, Sermones Puritanos 1659-1689, I: 415-421

Extracto tomado de Voces del Pasado por Richard Rushing

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Thanksgiving

             Give thanks in all circumstances;
for this is the will of God in Christ Jesus for you.
                       1 Thessalonians 5:18

The  Spirit of God teaches the souls of believers this lesson of thankfulness. David's heart was tuned to the praises of God, and it is important that thankfulness is encouraged and practiced under the gospel also. Thanksgiving demonstrates a spiritual and noble frame of the soul in the highest pitch of grace. The Lord Jesus taught us thankfulness both by pattern and precept, and he thanked God frequently and fervently. Even when he was to eat common bread, he gave thanks (Mark 8:6) The nine lepers were reproved for their unthankfulness (Luke 17:17-18). Thankfulness is the worship we owe God for all that we have and are (1 Cor. 15:10). We live precariously, and are always at God's mercy. God in his sovereignty might have never made us; or, he could have crushed us into nothing as soon as we were made, for, 'has the potter no right over the clay?' (Rom. 9:21) Every moment we depend upon him, and all we have are gifts from him (Acts 17:25). His power over us is absolute and infinite. To this Sovereign we owe all, and therefore we owe him our thanks. 'For from him and through him and to him are all things. To him be glory forever. Amen' (Rom. 11:36). Christians have innumerable and invaluable spiritual mercies (1 Pet. 1:3-4). The decree to send Jesus for poor sinners, the opening of a fountain of grace, the making and ratifying of the covenant of grace, his precious promises, with all other choice gospel privileges of grace and glory, of God's all sufficiency, and the infinite merit and righteousness of the Son upon the cross_all of these deserve a suitable and proportionate gift of thanks and blessing from us, both here and in heaven. 'Because your steadfast love is better than life, my lips will praise you' (Psa. 63:3).

By WILLIAM COOPER, Puritan Sermons 1659-1689, I:415-421
Excerpt taken from Voices from the Past by Richard Rushing

Sunday, October 12, 2014

La Oración

  
En su último viaje a América, Colón cayó gravemente enfermo en un momento de gran peligro y posible motín. Enormemente agotado, y en cama con fiebre alta, no sólo estaba débil en cuerpo sino en espíritu también.

    En su diario, escribió de sí mismo, "Pides ayuda, con la duda en tu corazón. Pregúntate a ti mismo quién te ha afligido tan gravemente y tan a menudo: ¿Dios o el mundo? Los privilegios y los pactos que Dios concede no son devueltos por Él. Ni Él dice a los que le han servido, que quiso decir lo contrario, o que debería ser tomado en otro sentido; ni Él inflige tormentos para mostrar su poder. Todo lo que Él promete lo cumple con aumento, pues tales son sus caminos."

    Colón, un hombre superior de lejos que la mayoría de los hombres se dan cuenta, estaba en lo cierto. Sus problemas venían de los hombres, no de Dios, y uno de esos hombres era el mismo Colón. Algunos de sus graves problemas eran producto de sus propios errores. Colón se dio cuenta de esto, en parte, y escribió: "Entrégate a Él, y reconoce tus pecados. Su misericordia es infinita."

    Al principio, en su pecado y enfermedad, Colón había pedido a Dios que cambie. Mientras oraba, se dio cuenta en cambio, que era él quien debe cambiar, no Dios, y los hombres que deben ser transformados, y no los propósito y los caminos de Dios.

    Tal vez el problema de Colón es el nuestro también. Estamos consternados de cómo están las cosas, y por el gobierno de Dios del universo. Puede que no seamos del todo honestos al respecto, pero en gran parte de nuestra oración, estamos pidiendo a Dios que cambie, de modo que podamos seguir siendo como somos, a nuestra manera en nuestras esperanzas y planes.

    Muy rara vez se nos ocurre que no es Dios quien necesita un reacondicionamiento y reconstrucción, sino nosotros mismos. El punto excesivo de nuestra oración, es que queremos que Dios y las cosas cambien para complacernos, y no que nosotros mismos cambiemos para complacer a Dios.

    David oró, en la crisis de su vida, "Crea en mí, oh Dios, un corazón limpio, y renueva un espíritu recto dentro de mí" (Sal. 51:10). ¿Se necesitará un horror y pena similar para hacernos orar de la misma manera, y decirlo en serio?

    Necesitamos cambiar continuamente, pero así como continuamente queremos que Dios cambie, y no nosotros. Pero recuerda, cuando ores, estás obligado a complacer a Dios al creer en Él y mediante una obediencia activa a Él. Por otra parte, siempre debemos recordar que el mayor regalo de Dios para nosotros no está en las cosas, sino en su gracia tal como se manifiesta en Jesucristo.

    Entre otras cosas, la oración enfáticamente significa venir a Dios para ser cambiado por Él, y saber en donde necesitamos cambiar. La confesión es una parte de la oración por esta razón. Nos recuerda que necesitamos la gracia y el poder transformador de Dios.

    ¿Por qué estás orando?

Por R.J. Rushdoony Extracto tomado de Una Palabra Oportuna pg. 104

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Prayer

  On his last voyage to America, Columbus fell seriously ill at a time of great danger and possible mutiny. Greatly exhausted, and down with high fever, he was not only weak in body but in spirit also.
   In his journal, he wrote of himself, " Thou criest for help, with doubt in thy heart. Ask thyself who has afflicted thee so grievously and so often; God or the world? The privileges and covenants which God giveth are not taken back by Him. Nor does He say to them that have served Him that He meant it otherwise, or that it should be taken in another sense; nor does He inflict torments to show His power. Whatever He promises He fulfils with increase; for such are His ways." 
   Columbus, a greater man by far than most men realize, was right. His troubles came from men, not from God, and one of those men was Columbus himself. Some of his most serious problems were a product of his own errors. Columbus realized this in part and wrote, "Turn thyself to Him, and acknowledge thy sins. His mercy is infinite."
   At first, in his sin and illness, Columbus had asked God to change. As he prayed, he came to realize that instead it was he who must change, not God, and men who must be transformed, not God's purposes and ways.
   Perhaps Columbus' problem is ours also. We are distressed at the way things are, and at God's government of the universe. We may not be altogether honest about it, but in much of our praying, we are asking God to change so that we can remain as we are, to have our way in our hopes and plans.
   It too seldom occurs to us that it is not God who needs an overhauling and remaking but we ourselves. The point of too much of our praying is that we want things and God to change to please us, not we ourselves changed to please God.
   David prayed, in the crisis of his life, "Create in me a clean heart , O God; and renew a right spirit within me" (Ps. 51:10). Will it take a similar horror and grief to make us pray the same way, and mean it?
   We need changing continually, but just as continuously we want God to change, not us. But remember, when you pray, that you are required to please God by believing in Him and by an active obedience to Him. Moreover, we should always remember that God's greatest gift to us is not in things but in His grace as manifested in Jesus Christ.
   Among other things, prayer emphatically means coming to God to be changed by Him, and to know wherein we need changing. Confession is a part of prayer for this reason. It reminds us that we need God's transforming grace and power.
   What are you praying about?

By R. J. Rushdoony Excerpt taken from A Word in Season p. 104  
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Wednesday, October 1, 2014

Hijas Maduras

"Mujer virtuosa, ¿quién la hallará? Porque su estima sobrepasa largamente a la de las piedras preciosas" 
               Proverbios 31:10


La descripción de la mujer ideal dada en Proverbios 31 comienza con la evaluación de Dios de su valor, y lo hace de una manera que da a las mujeres un tremendo sentido de seguridad. Tenemos la tendencia a obtener nuestro sentido de seguridad de lo que otros piensan de nosotros. Pero la Escritura comienza con la opinión de Dios. Nos da un enfoque en la vida centrado en Dios. A menos que nuestras hijas y nuestras esposas sean fuertes en las cuestiones deliniadas en la primera sección principal de este folleto (Cristo _ El Desarrollo de una Vida Fortalecida por Dios), ellas continuamente se encontrarán luchando con su sentido de seguridad.

Pero igual de importante, la atribución de Dios del valor es por quien es ella, y no lo que ella hace. "su estima sobrepasa largamente a la de las piedras preciosas..." No dice, "el valor de su producción anual." Él comienza con ella como persona. Si tú tratas de ganar tu sentido de seguridad viendo todas las expectativas de los demás, o incluso las cosas que esta mujer ideal hace, podrías muy fácilmente desanimarte. Esta mujer no chocó con eso de la noche a la mañana. Las cosas que ella hizo tan bien en este capítulo fluyó de un sentido de quién era ella, no viceversa.

Y así es como Dios comienza la Biblia. Después de declarar que su creación entera era buena varias veces en Génesis 1, Dios nos sorprende con las siguientes palabras después de la creación de Adán: "No es bueno que el hombre esté solo; le haré ayuda idónea para él." Había algo acerca de la mujer que se necesitaba. Dios podría haber sido el compañero de Adán, pero Adán necesitaba una mujer. Otro hombre podría haberle ayudado con su trabajo, pero necesitaba a alguien muy diferente para complementarlo. Dios atribuye gran valor a una mujer como mujer cuando creó a Eva. Después de la creación de la mujer, la Escritura dice por primera vez, "Y vio Dios todo lo que había hecho, y he aquí que era bueno en gran manera." (Gn.1:31). 


Adán ciertamente sintió que esto era cierto, ya que, antes que ella sea creada, no había nada en toda la creación que satisfizo su necesidad de una ayuda idónea para él. Ella valía más que las piedras preciosas y más que todas las criaturas que vinieron ante él. Y ella tenía ese
 valor antes de que ella hiciera un solo acto de servicio. La declaración de Dios de que Su creación era muy buena fue declarada antes de que ella hiciera algo. Su valor vino de quien era ella ante los ojos de Dios y el rol que adoptó, no de lo mucho que ella fue capaz de lograr.

Pienso que si las madres podrían comenzar con ese principio en vez de con todas las acciones de Proverbios 31, les ayudaría a estar menos estresadas. Uno de los peligros de ver algunos libros de Proverbios 31 es que en ocasiones van a atribuir el valor a una mujer basado en lo mucho que puede hacer - basado en su rendimiento. Y las mujeres mientras leen a través del capítulo, ellas fácilmente pueden intimidarse. "¡Guau! ¡Mira lo que hace la mujer de Proverbios 31! Ella lee, enseña a sus niños, cose ropa, cocina, limpia, se dedica a la jardinería, compra de bienes raíces, ministerios de misericordia, ejecuta una industria artesanal, administra el hogar, y ¡nunca parece irse a dormir! ¡Nunca voy a estar al mismo nivel!" Pero medir tu valor por tu habilidad para mantenerte al día con esta mujer, es caer en un terrible peligro. Es uno que te puede hacer sentir sin valor en momentos de cansancio, enfermedad o incluso durante aquellos momentos en que, tal vez como una nueva cristiana, estás aprendiendo los pormenores de lo que significa ser una mujer cristiana


En realidad, ese es el mismo error del feminismo. Las feministas han declarado una y otra vez que el valor de una mujer se mide por el tipo de cosas que puede hacer. Si hay algo que un hombre hace que una mujer no se le permite hacer, ella siente que su valor está siendo atacado. Pero el feminismo es doblemente maldito. Ella no sólo tiene los trabajos que ha tomado de los hombres, pero todavía tiene todo de su propio trabajo. Así que una de las cosas que todos necesitamos aprender (hombres y mujeres) es que el hacer debe fluir del ser. Quien eres en Cristo es mucho más importante que lo que haces para Cristo. Piensa en esto: ¿Realmente Dios necesita de tu servicio? ¿El Dios que en un día creó trillones y triillones de estrellas por la Palabra de Su poder, realmente necesita nuestro servicio? No. Él nos da oportunidades de servicio para que nos podamos beneficiar. Él nos da retos para que podamos aprender a depender de Él, la muestra de Su poder, crecer en nuestra relación con Él, y aprender a estar complacidos al complacerlo a Ël. Él se preocupa por nosotros y nuestro carácter, mucho más que Él se preocupa por nuestra producción anual. El hacer debe fluir del ser, yestás valorada por Dios, no por tu hacer, sino por tu ser que resulta en hacer.

Por Phillip G. Kayser Extracto tomado de Hijas Maduras p.8


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Mature Daughters

"Who can find a virtuous wife? For her worth is far above rubies."
                                                                                              Proverbs 31:10

The description of the ideal woman given in Proverbs 31 begins with God's evaluation of her value, and it does so in a way that gives women tremendous sense of security. We tend to get our sense of security from what others think of us. But Scripture begins with God's opinion. It gives us a God-centered focus on life. Unless our daughters and our wives become strong in the issues outlined in the first major section of this booklet (Christ _ Developing a God-Centered and Empowered Life), they will continually find themselves struggling with their sense of security.

But just as importantly, God's ascription of worth is for who she is, and not what she does. "her worth is far above rubies..." It doesn't say, "the worth of her yearly output." He starts with her as a person. If you try to gain your sense of security by looking at all of the expectations of others, or even the things that this ideal woman does, you could very easily get discouraged. This woman didn't walk into that overnight. The things she did so well in this chapter flowed out of a sense of who she was, not vice versa.

And this is how God starts the Bible. After declaring His entire creation to be good several times in Genesis 1, God shocks us with the following words after the creation of Adam: "It is not good that man should be alone; I will make him a helper suitable for him." There was something about the woman that was needed. God could have been Adam's companion, but Adam needed a woman. Another man could have helped him with his work, but he needed someone quite different to complement him. God imputes great worth to a woman as a woman when He created Eve. Following the creation of the woman, Scripture says for the first time, "Then God saw everything that He had made, and indeed it was very good." (Gen. 1:31).

Adam certainly felt this to be true because, prior to her being created, there was nothing in all of creation that satisfied his need for a helper suitable for him. She was worth more than rubies and more than all creatures that came before him. And she had that worth before she did a single act of service. God's declaration that His creation was very good was declared before she did anything. Her worth came from who she was in God's eyes and the role that she embraced, not from how much she was able to accomplish. 

I think if mothers could start with that principle rather than with all of the actions of Proverbs 31, it would help them to be less stressed. One of the dangers in looking at some books on Proverbs 31 is that they will on occasion impute worth to a woman based upon how much she can do - based upon her performance. And as women read through the chapter they can easily become intimidated. "Wow! Look at what the Proverbs 31 woman does! She reads, teaches her kinds, sews clothes, cooks, cleans, engages in gardening, purchasing real state, mercy ministries, runs a cottage industry, manages the household, and never seems to go to sleep! I 'll never measure up!" But measuring your worth by your ability to keep up with this woman is a terrible danger to fall into. It is one that can make you feel worthless during times of tiredness, sickness or even during those times when you, perhaps as a new Christian, are learning the ropes of what it means to be a Christian woman.

In fact, that is the very error of feminism. Feminists have declared over and over again that the worth of a woman is measured by what kinds of things she can do. If there is something a man is doing that a woman is not allowed to do, she feels that her worth is being attacked. But the feminist is doubly cursed. She not only has the jobs she has taken from men, but still has all of her own work. So one of the things that all of us need to learn (male and female) is that doing must flow from being. Who you are in Christ is far more important than what you do for Christ. Think about it: does God really need your service? Does the God who in one day created trillions and trillions of stars by the Word of His power really need our service? No. He gives us opportunities for service so that we can benefit. He gives us challenges so that we can learn to depend upon Him, taste of His power, grow in our relationship with Him, and learn to be pleased by pleasing Him. He cares about us and our character far more than He cares about our yearly output. Doing must flow from being, and you are valued by God not for your doing, but for your being which results in doing.

By Phillip G. Kayser  Excerpt taken from Mature Daughters p.8

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