Tuesday, August 26, 2014

Las Aflicciones

Si Dios es por nosotros, ¿quién contra nosotros?
           Romanos 8:31

No te desanimes por las dificultades y las oposiciones que se levantarán ante ti, cuando comiences a caminar con Dios determinadamente. Los desalientos apartan a multitudes de la religión, y proporcionan una gran tentación para muchos jóvenes principiantes a dar la vuelta. Israel en el desierto estaba listo para retirarse a Egipto. Dios mismo tendrá a sus siervos y sus gracias probados y ejercitados por las dificultades, y Satanás levantará rápidamente tormentas ante ti, tan pronto como salgas a la mar. Pero Dios está de tu lado y tiene a todos tus enemigos en su mano, y puede reprenderlos o destruirlos en un instante. ¡Oh qué es el aliento o la furia del polvo o los demonios, contra el Señor Todopoderoso! En el día que entraste en un pacto con Dios, y él contigo, entraste dentro de la roca y la fortaleza más impenetrable, y protegido tú mismo en un castillo de defensa, donde puedes (modestamente) desafiar a todos los poderes adversos de la tierra o el infierno. Si Dios no te puede salvar, él no es Dios. Y si él no te salvará, debe romper su pacto. En efecto, él puede estar resuelto a salvarte, no de la aflicción y la persecución, pero en ella, y por ella. Pero en todas estas cosas tú serás 'más que vencedores por medio de aquel que nos amó "(Ro. 8:37). Es mucho más conveniente y excelente vencer por la paciencia, en el sufrimiento de Cristo, que vencer a tus perseguidores en el campo, por la fuerza de las armas. Oh piensa en las jactancias triunfantes de los santos en su Dios: "Dios es nuestro amparo y fortaleza, nuestro pronto auxilio en las tribulaciones" (Salmo 46:1). Si todo el mundo estuviera de tu lado, todavía podrías tener causa para temer. Pero tener a Dios de tu lado es infinitamente más. Cristo, el Capitán de tu salvación ha ido por este camino antes, y ahora se dedica a hacerte un vencedor. No tengas miedo cuando Cristo está liderando el camino. No retrocedas cuando veas sus huellas y su sangre.

Por Richard Baxter, Un Directorio Cristiano, I: 43 Tomado de Voces del Pasado pg. 1

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Afflictions

                       If God is with us, who can be against us?
                                          Romans 8:31

Do not be discouraged at the difficulties and oppositions that will rise up before you when you begin resolvedly to walk with God. Discouragements turn multitudes from religion, and provide a great temptation for many young beginners to turn back. Israel in the wilderness was ready to retreat to Egypt. God himself will have his servants and his graces tried and exercised by difficulties, and Satan will quickly raise up storms before you, as soon as you are set out to sea. But God is on your side and has all your enemies in his hand, and can rebuke them, or destroy them in a moment.O what is the breath or fury of dust or devils, against the Lord Almighty! In the day you entered into a covenant with God, and he with you, you entered into the most impregnable rock and fortress, and covered yourself in a castle of defence, where you may (modestly) defy all adverse powers of earth or hell. If God cannot save you, he is not God. And if he will not save you, he must break his covenant. Indeed, he may resolve to save you, not from affliction and persecution, but in it, and by it. But in all these things you will 'overwhelmingly conquer through him who loved us' (Rom 8:37). It is far more desirable and excellent to conquer by patience, in suffering for Christ, than to conquer your persecutors in the field, by force of arms. O think on the saints' triumphant boastings in their God: 'God is our refuge and strength, a very present help in trouble' (Psa. 46:1). If all of the world were on your side, you might yet have cause to fear. But to have God on your side is infinitely more. Christ the Captain of your salvation has gone this way before you, and now he is engaged to make you a conqueror. Do not be afraid where Christ is leading the way. Do not draw back when you see his steps and his blood.

By Richard Baxter, A Christian Directory, I:43 Taken from Voices from the Past p. 1

Thursday, August 14, 2014

Ejemplo de Oración de Alabanza


Al Padre

Te alabo Padre porque Tú eres el Señor Dios Todopoderoso.

Te alabo por Tu plan perfecto desde la eternidad pasada.

Te alabo porque Tú eres el Gran YO SOY.

Te alabo porque Tú eres un Dios celoso, deseándonos para ti mismo.

Dios de los ejércitos, te alabo por las huestes de ángeles a tus órdenes

Poderoso Dios, te agradezco que nada es demasiado difícil para Ti.

Padre Celestial, te alabo que podemos llamarte Abba Padre, y que podemos correr dentro del lugar santísimo para reunirnos contigo.

Te alabo porque Tú eres el Rey eterno y tienes a todas las naciones en Tus manos.

Te alabo porque Tú eres el Padre de luces y en Tu luz vemos la luz.

Tú eres inmortal, invisible, el Dios que es el único sabio.

Te alabo por Tu ser infinito.

Te alabo porque Tú eres el Juez de toda la tierra y tus ojos recorren desde y sobre la faz de toda la tierra.

Te alabo porque nadie puede detener Tu mano o Tus propósitos predestinados para esta tierra.

Te alabo porque Tú nos preservas y sostienes en la palma de Tu mano.

Te alabo porque nada puede separarnos de Tu amor, que es en Cristo Jesús.

Elevo Tu nombre y te bendigo.

Al Hijo

Te alabo Jesús, porque Tú tienes un nombre que es sobre todo nombre.

Te alabo Jesús, porque Tú eres Emmanuel, Dios con nosotros.

Te alabo como el Rey de Reyes y Señor de Señores.

Te alabo como el Creador de todo y el Rey del universo.

Te alabo Jesús, porque Tú eres el Cordero de Dios que quita mis pecados. Gracias por Tu sacrificio y Tu expiación amorosa.

Te alabo porque Tú eres el León de la Tribu de Judá.

Tú eres el Campeón y el Escudo de Tu pueblo.

Te alabo por ser mi Fortaleza y mi Canción.

Sólo Tú eres el Camino, la Verdad y la Vida, y te alabo.

Gracias por ser mi Pastor, te alabo por Tu tierno cuidado.

Tú eres mi Torre Fuerte y huyo hacia Ti.

Tú eres mi Escondite y la Montaña de Refugio.

Pan de Vida, te alabo por sostenerme.

Te alabo porque Tú eres mi Fortaleza y Libertador, mi Victoria y Salvación.

En Ti encuentro toda mi Justicia, Sabiduría y Santificación.

Te alabo porque Tú eres la Puerta al Padre y al Cielo.

Alabado sea Tu nombre por Tu obra como mi Sumo Sacerdote.

Tú eres mi Gozo, mi Porción y Copa.

Encuentro en Ti todo lo que necesito para la Sanación y la Integridad.

Tú eres Dios Altísimo y te alabo y te amo.

Te alabo porque aunque Tú eres un Guerrero temible, Tú eres también un Esposo tierno.

Te alabo Jesús, Tú eres todo lo que necesito o quiero.

Te alabo Jesús, porque Tú eres el Alfa y la Omega, el Principio y el Fin.

¡Te alabo Jesús, porque Tú eres digno de toda alabanza!

Al Espíritu Santo

Te alabo Espíritu Santo por estar conmigo.

Te alabo porque Tú eres el Consolador.

Te alabo porque convences al mundo de pecado.

Te alabo porque guías a Tu pueblo en la verdad, y porque Tú nos dotas y nos das el poder para servirte


Alabo tu Santidad Oh Espiritu, y agradezco queproduces santidad en nosotros.
 
Te alabo por Tu intercesión dentro de nosotros.

Te alabo Espíritu Santo por ser un Espíritu de verdad y gracia y santidad.

Espíritu de adopción, haz que mis alabanzas y mis oraciones estén llenas de gracia. Trae mi corazón al Padre para poder decir Abba y encontrar una comunión íntima con Él.

Trae mi corazón con amor hacia Ti

Unge mis labios, llena mi mente, toma mi voluntad.

Que cada fibra de mi ser fluya en alabanza al Padre, al Hijo y al Espíritu Santo.

Alabado seas Padre, Hijo y Espíritu Santo por todo lo que eres y todo lo que has hecho.

Que no sólo mis labios, pero todo mi ser, mis pensamientos y motivos, todo fluya en alabanza incesante a Ti mi Dios y mi Salvación.

Por Phillip G. Kayser Extracto tomado de Hora de Oración p.12

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Sample Prayer of Praise

To Father

I praise you Father that You are the Lord God Almighty.

I praise You for Your perfect plan from eternity past.

I praise You that You are the Great I AM.

I praise You that You are a jealous God, desiring us for Yourself.

God of hosts, I praise You for the hosts of angels at Your command 

Mighty God, I thank You that nothing is too hard for You.

Heavenly Father, I praise you that we can call You Abba Father, and that we can run into the very holy of holies to meet with You.

I praise you that You are the King eternal and that You hold all the nations in Your hands.

I praise You that You are the Father of lights and that in Your light we see light.

You are immortal, invisible, the God who alone is wise.

I praise You for Your infinite being.

I praise You that You are the Judge of the whole earth and that your eyes run to and from upon the face of all the earth.

I praise You that no one can hold back Your hand or Your predestined purposes for this earth.

I praise you You preserve us and hold is in the hollow of Your hand.

I praise You that nothing can separate us from Your love, which is in Christ Jesus.

I lift up Your name and bless You.

To Son 

I praise You Jesus, for You have a name above all names.

I praise You Jesus, because You are Emmanuel, God with us.

I praise You as the King of Kings and Lord of Lords.

I praise You as the Creator of all and the King of the universe.

I praise You Jesus because you are the Lamb of God who takes away my sins. Thank You for Your sacrifice and Your loving atonement.

I praise You that You are the Lion of the Tribe of Judah.

You are the Champion and Shield of Your people.

I praise You for being my Strength and my Song.

You alone are the Way, the Truth and the Life, and I praise You.

Thank You for being my Shepherd, I praise You for Your tender care.

You are my Strong Tower and I flee to You.

You are my Hiding Place and the Mountain of Refuge.

Bread of Life, I praise You for sustaining me.

I praise You that You are my Fortress and Deliverer, My Victory and Salvation.

In You I find all my Righteousness, Wisdom and Sanctification.

I praise You that you are the Door to the Father and to Heaven.

Praise be to Your name for Your work as my High Priest.

You are my Joy, my Portion and Cup.

I find in you all that I need for Healing and Wholeness.

You are God Most High and I praise You and love You.

I praise You that though You are a fearful Warrior, You are also a tender Bridegroom.

Praise You Jesus, You are all that I need or want.

Praise You Jesus, for You are the Alpha and Omega, the Beginning and the End.

Praise You Jesus, for You are worthy of all praise!

To Holy Spirit

I praise You Holy Spirit for being with me.

I praise You that You are the Comforter.

I praise You that You convict the world of sin.

I praise You that You lead Your people into truth, and that You gift and empower us to serve You.

I praise Your holiness O Spirit, and thank You that You produce holiness in us.

I praise you for Your intercession within us.

I praise You Holy Spirit for being a Spirit of truth and grace and holiness.

Spirit of adoption, make my praises and my prayers be filled with grace. Draw out my heart to the Father to be able to say Abba and find an intimate communion with Him.

Draw my heart out with love to You.

Anoint my lips, fill my mind, take my will.

May every fiber of my being flow in praise to Father, Son and Holy Spirit.

Praise be to You Father, Son and Holy Spirit for all that You are and all that You have done.

May not only my lips, but my very being, my thoughts and motives all flow in ceaseless praise to You my God and my Salvation.

By Phillip G. Kayser Excerpt taken from Hour of Prayer p.12
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Friday, August 8, 2014

La Alabanza

"Bendice, alma mía, a Jehová, Y bendiga todo mi ser su santo nombre". (Salmo 103:1)
 
    Ofrecer el sacrificio de alabanza _ haciéndolo incluso cuando no nos da ganas de hacerlo _ nos acerca hacía la presencia del Señor. La alabanza reconoce nuestra debilidad y la suficiencia de Dios. La alabanza da cabida en nuestros corazones para que la voluntad de Dios sea hecha, y quita cualquier motivación que podamos tener para manipular a Dios. La alabanza nos pone en un estado de ánimo apropiado para acercarnos a Dios. Aumenta nuestra fe para traer las peticiones a Dios. La alabanza debe ser central en nuestra vida de oración. Pueda que desees tratar una letanía de alabanza una vez, y otra vez tener ofrendas espontáneas de alabanza sobre los aspectos del carácter de Dios, ser u obras que el Espíritu trae a tu mente. En otra ocasión, pueda que desees alabar a Dios por las cosas que sus nombres o atributos traen a la mente, las cuales ayudan a animar nuestra fe.

    Aquí está una lista de algunos de los nombres de Dios. Al dirigirte a Dios por cada nombre, ofrece una a tres oraciones de las cosas que tú aprecias de Dios que están implícitas en ese nombre.

Elohim, El Creador Todopoderoso 

El Elon, El Dios Altísimo
El Roi, El Dios Que Ve
El Shaddai, El Único Todo Suficiente
Adonai, El Señor
Jehová (o Yavé), El Que Existe Por Sí Mismo
Jehová Jireh, Yavé Proveerá
Jehová-Rafa, Yavé Que Sana
Jehová-Nissi, Yavé Mi Estandarte 
Jehová-Mekeddishem, Yavé Que Te Santifica

Jehová-Shalom, Yavé es Paz
Jehová-Sabaoth, Yavé de los Ejércitos (o Huestes)
Jehová-Raah, Yavé Mi Pastor (Salmo 23)
Jehová-Tsidkenu, Yavé nuestra Justicia
Jehová-Sama, Yavé está Ahí
[Hay muchos otros nombres de Dios que pueden ser la base para horas de alabanza y adoración.]

    Aquí está una lista de los atributos de Dios. Cuando pienses en las implicaciones de cada atributo, esto estimulará a muchas razones para adorar y alabar a Dios. Durante un tiempo de alabanza puedes enfocarte en las implicaciones de un atributo. Durante otro tiempo de alabanza puedes repasar cada atributo. Durante otro tiempo de alabanza puedes adorar a Dios por cómo un atributo impacta y da significado a todos los demás atributos. Durante otro tiempo de alabanza puedes usar varios atributos para agradecer y alabar a Dios, que lo hace suficiente a Ël para todas las necesidades que vas a ofrecerle dentro de unos minutos.

Aseidad 1 - Dios es autosuficiente (Hechos 17:25).
Bondad (Ro. 11:22)
Misericordia (Ex. 34:5-6)
Santidad (Is. 6:3)2
Inmanencia - Di
os está cerca (Hechos 17:28)3.
Inmutabilidad - Dios nunca cambia (Santiago 1:17).
Impecabilidad - Es imposible que Dios peque (Heb. 6:18).
Incorporeidad - Dios es espíritu (Juan 4:24).
Incomprensibilidad - Dios no puede ser plenamente conocido (Is. 40:28).
Infinidad - la eternidad y la inmensidad (Is. 40:28; 1 Reyes 8:27)
Celos - Él tiene celo por proteger su relación de amor (Ex. 20:5-6).
Amor - (1 Juan 4:16)
Omnipotencia - Dios es todopoderoso (Mt. 19:26).
Omnipresencia - Dios está presente en todas partes (Salmo 139:8).
Omnisciencia - Dios lo sabe todo (1 Jn 3:20; Ro 16:27).
Unidad - monoteísmo: Dios es la unidad de ser (Dt. 6:4; Ef. 4:6).
Simplicidad - la unidad de Dios de singularidad4 o no compuesto de partes y piezas; ningún dualismo.
Soberanía/Señorío - Sólo Dios es totalmente libre y solamente Él controla y dirige todas las cosas; Nada puede impedirle lograr su satisfacción total (Is. 46:10)
Trascendencia - Dios está fuera del tiempo y el espacio y no puede ser controlado o limitado por ninguna fuerza en el universo (1 Reyes 8:27). Ver los comentarios sobre la Inmanencia, Is. 57:15 trae los dos juntos.
Trinidad - Dios es tres en uno - Tres personas pero un sólo Dios (Mt. 28:19).
Veracidad - Dios es veraz en todo lo que dice (Tit. 1:2) y por lo tanto se puede confiar por completo (2 S. 22:3).
Ira - el odio y la ira de Dios contra todo lo que se opone a su carácter moral (Ex. 15:7; Dt 9:19; Sal. 69:24; Juan 3:36)5

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1 Este es uno de los más fundamentales de todos los atributos de Dios. El atributo de la Aseidad significa que Dios no tiene necesidades (Hechos 17:25), y puesto que Dios es completamente autosuficiente, es imposible que sea egoísta o egocéntrico. En cambio, el Padre ama y da de sí mismo enteramente al Hijo y al Espíritu, y el Hijo ama y se da de sí mismo totalmente al Padre y al Espíritu, y el Espíritu da de sí mismo totalmente al Padre y al Hijo. Es la aseidad de Dios que lleva a la autoentrega de Dios hacia nosotros. Pero también es por eso que cada Persona de la Trinidad, se deleita en alabar a los demás miembros de la Trinidad, y nos llama a alabarlos y adorarlos.

2 Sobre la importancia fundamental de este atributo, y sobre cómo colorea todos los demás atributos, considera el hecho de que es el único que se repite tres veces - "¡Santo, santo, santo" (Is. 6:3; Ap. 4: 8). Sproul dice, "sólo una vez en la Sagrada Escritura, un atributo de Dios eselevado al tercer grado ... La Biblia nunca dice que Dios es amor, amor, amor" R.C. Sproul, La Santidad de Dios (Fundación de Prensa de la Escritura, 1986), pg.38.

3 La inmanencia y la trascendencia de Dios nos ayudan a evitar la herejía. Mantener la inmanencia y no la trascendencia puede conducir al panteísmo. Mantener la trascendencia y no la inmanencia puede conducir al Deísmo.

4 Esto significa que los atributos de Dios no son partes de Dios que se pueden dividir. Dios es una unidad que es indivisible y cada Persona es todo de Dios y cada atributo caracteriza todo de Dios. Los teólogos hablan de esto como una "unidad de la singularidad."

5 Wayne Grudem señala correctamente que "si Dios ama todo lo que es correcto y bueno, y todo lo que se ajusta a su carácter moral, entonces no debería ser sorprendente que Él odiaría a todo lo que se opone a su carácter moral." (Wayne Grudem, Teología Sistemática, pg. 205).

Por Phillip G. Kayser Extracto tomado de Hora de Oración pg. 9

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Praise

Praise the Lord, O my soul, and all that is within me, praise His holy name." (Psalm 103:1)

   Offering the sacrifice of praise _ doing it even when we don't feel like it _ draws us into the presence of the Lord. Praise acknowledges our weakness and God's sufficiency. Praise makes room in our hearts for God's will to be done, and takes away any motivations we might have to manipulate God. Praise puts us into a proper frame of mind to approach God. It increases our faith to bring petitions to God. Praise should be central to our prayer life. You might want to try a litany of praise one time and another time have spontaneous offering of praise concerning aspects of God's character, being or works that the Spirit brings to your mind. On another occasion you might want to praise God for the things that His names or attributes bring to mind, both of which help to encourage our faith.

   Here is a list of a few of God's names. As you address God by each name, offer up one to three sentences of the things you appreciate about God that are implied in that name.

Elohim, The Almighty Creator
El Elon, The God Most High
El Roi, The God Who Sees
El Shaddai, the All-Sufficient One
Adonai, The Lord
Jehovah (or Yahweh), The Self-Existent One
Jehovah Jireh, Yahweh Will Provide
Jehovah-Rapha, Yahweh Who Heals
Jehovah-Nissi, Yahweh My Banner
Jehovah-Mekeddishem, Yahweh Who Sanctifies You
Jehovah-Shalom, Yahweh is Peace
Jehovah-Sabaoth, Yahweh of Armies (or Hosts)
Jehovah-Raah, Yahweh My Shepherd (Psalm 23)
Jehovah-Tsidkenu, Yahweh our Righteousness
Jehovah-Shammah, Yahweh is There
[There are many other names of God that can be the foundation for hours of praise and adoration.]

   Here is a list of God's attributes. As you think about the implications of each attribute, it will stimulate many reasons to adore and praise God. During one time of praise you can focus on the implications of one attribute. During another time of praise you can go through each attribute. During another time of praise you can adore God for how one attribute impacts and gives meaning to every other attribute. During another time of praise you can use various attributes to thank and praise God that this makes Him sufficient for all the needs that you will be offering up to Him in a few minutes.
                 
Aseity 1- God is self-sufficient (Acts 17:25).
Goodness (Rom. 11:22)
Graciousness (Ex. 34:5-6)
Holiness (Is. 6:3)2
Immanence - God is close (Act 17:28)3.
Immutability - God never changes (James 1:17).
Impeccability - It is impossible for God to sin (Heb. 6:18).
Incorporeality - God is spirit (John 4:24).
Incomprehensibility - God cannot be fully known (Is. 40:28).
Infinity - eternity & immensity (Is. 40:28; 1 Kings 8:27)
Jealousy - He has zeal to protect His love relationship (Ex. 20:5-6).
Love - (1 John 4:16)
Omnipotence - God is all powerful (Matt 19:26).
Omnipresence - God is present everywhere (Psalm 139:8).
Omniscience - God is all knowing (1 Jn. 3:20; Rom. 16:27).
Oneness - monotheism: God is oneness of being (Deut. 6:4; Eph. 4:6).
Simplicity - God's unity of singularity4 or not composed of parts and pieces; no dualism.
Sovereignty/Lordship - God alone is fully free and He alone controls and directs all things; nothing can hinder Him from accomplishing His full pleasure (Is. 46:10)
Transcendence - God is outside of time and space and unable to be controlled or limited by any forces in the universe (1 Kings 8:27). See comments on Immanence Is. 57:15 brings both together.
Trinity - God is three in one - Three Persons but one God (Matt. 28:19).
Veracity - God is truthful in all He says (Tit. 1:2) and therefore can be completely trusted (2 Sam. 22:3).
Wrath - God´s hatred and anger against all that is opposed to His moral character (Ex. 15:7; Deut. 9:19; Ps. 69:24; John 3:36).5
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1 This is one of the most fundamental of all God's attributes. The attribute of Aseity means that God has no needs (Acts 17:25) and since God is completely self-sufficient, it is impossible for Him to be selfish or self-centered. Instead, the Father loves and gives of Himself entirely to Son and Spirit, and the Son loves and gives of Himself entirely to Father and Spirit, and the Spirit gives of Himself entirely to the Father and Son. It is God's aseity that leads to God's self-giving to us. But it is also why each Person of the godhead delights in praising the other members of the God head, and calls us to praise and adore them.
2 On the fundamental importance of this attribute, and on how it colors every other attribute, consider the fact that it is the only one that is repeated three times -"holy, holy, holy" (Is. 6:3; Rev. 4:8). Sproul says, "only once in sacred Scripture is an attribute of God elevated to the third degree... The Bible never says that God is love, love, love" R.C. Sproul, The Holiness of God (Scripture Press Foundation, 1986), p.38.
3 God's immanence and transcendence help us to avoid heresy. To hold to immanence and not transcendence can lead to pantheism. To hold to trancendence and not immanence can lead to Deism.
4 This means that God's attributes are not parts of God that can be divided. God is a unity that is indivisible and each Person is all of God and each attribute characterizes all of God. Theologians speak of this as a "unity of singularity."
5 Wayne Grudem correctly notes that "if God loves all that is right and good, and all that conforms to his moral character, then it should not be surprising that he would hate everything that is opposed to his moral character." (Wayne Grudem, Systematic Theology, p. 205).

By Phillip G. Kayser Excerpt taken from Hour of Prayer p. 9
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Tuesday, July 15, 2014

País de Guerrilla

  
Peter F. Drucker, uno de nuestros pensadores más brillantes y estimulantes, escribe al comienzo de su estudio La Edad de la Discontinuidad: Pautas para Nuestra Sociedad Cambiante que "el futuro es, por supuesto, siempre 'país de guerrilla' en la que los incautos y los aparentemente insignificantes descarrilan las tendencias masivas y aparentemente invencibles de hoy." El sentido en que Drucker usa esta expresión es inteligente y comprensible. Para mucha gente, sin embargo, todo es sombrío y feo en el futuro; todo es país de guerrilla, y todo escollos. El futuro sólo tiene más inflación, la amenaza comunista, la vejez y la enfermedad, y cada vez mayores problemas. Bueno, tampoco estoy haciéndome más joven; la inflación está empeorando, y los comunistas son una amenaza más potente cada año, pero yo no puedo ver el futuro como país de guerrilla.

   
Dios no está muerto, ni los siglos lo han debilitado. El gobierno del mundo está todavía sobre los hombros de nuestro Dios y su Cristo (Is. 9:6), y nada puede cambiar ese hecho. Por otra parte, la Palabra de Dios, que no puede mentir, declara que "a los que aman a Dios, todas las cosas les ayudan a bien, esto es, a los que conforme a su propósito
son llamados" (Ro. 8:28).

   
Nuestro verdadero problema no son los enemigos que acechan en nuestro futuro; nosotros somos el problema y nuestra apostasía de Dios. Hemos abandonado a Dios, despreciado sus leyes, y buscado nuestros propios caminos en desacato a Él. Es a Dios a quien debemos amar y obedecer, a quien debemos temer, porque es a Él a quien más hemos ofendido.

   
De acuerdo a Deuteronomio 28, si obedecemos a Dios, somos bendecidos y protegidos en todos nuestros caminos; si le desobedecemos, entonces estamos bajo su maldición, y todo se convierte en territorio de guerrilla para nosotros, tierra extranjera donde nos enfrentamos a fuerzas hostiles.

   
Como San Pablo declaró "Si Dios es por nosotros, ¿quién contra nosotros?" (Ro. 8:31). Pero si Dios está en contra de nosotros, ningún aliado puede protegernos. En este mundo, vamos a tener enemigos; será mejor que nos aseguremos de que Dios no es uno de ellos. Entonces el mundo será totalmente país de guerrilla. Pero si caminamos por la fe y en obediencia a su ley, este es entonces el mundo de nuestro Padre, y nosotros somos en Cristo herederos del mismo.


Por R.J. Rushdoony Extracto tomado de Una Palabra Oportuna pg. 1

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Guerrilla Country

   Peter F. Drucker, one of our most brilliant and stimulating thinkers, writes at the beginning of his study The Age of Discontinuity: Guidelines to Our Changing Society that "the future is, of course, always 'guerrilla country' in which the unsuspecting and apparently insignificant derail the massive and seemingly invincible trends of today." The sense in which Drucker uses this expression is intelligent and understandable. For too many people, however, everything is bleak and ugly; it is all guerrilla country, and all pitfalls. The future holds only more inflation, the Communist menace, old age and sickness, and ever-increasing troubles. Well, I too am not growing younger; inflation is growing worse, and the Communists are more powerful threat each year, but I cannot see the future as a guerrilla country.
   God is not dead, nor have the centuries weakened Him. The government of the world is still upon the shoulders of our God and His Christ (Isa. 9:6), and nothing can change that fact. Moreover, God's Word, which cannot lie, declares that "all things work together for good to them that love God, to them who are the called according to his purpose" (Rom. 8:28).
   Our real problem is not the enemies lurking in our future; we are the problem and our apostasy from God. We have forsaken God, despised His laws, and pursued our own ways in contempt of Him. It is God whom we should love and obey, whom we need to fear, because it is He whom we have most offended.
   According to Deuteronomy 28, if we obey God, we are blessed and protected in all our ways; if we disobey Him, then we are under His curse, and everything becomes guerrilla territory to us, alien ground where we are faced with hostile forces.
   As St. Paul stated it, "If God be for us, who can be against us?" (Rom. 8:31). But if God is against us, no ally can protect us. In this world, we will have enemies; we had better make sure God is not one of them. The world then will be totally guerrilla country. But if we walk by faith and in obedience to His law, this is then our Father's world, and we are in Christ heirs of it.

By R. J. Rushdoony   Excerpt taken from A Word in Season p. 1
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Thursday, June 5, 2014

La Fe


  Conozco a dos mujeres, parientes una al otra, que son ambas abiertamente cristianas. La primera habla a menudo de su fe como su posesión más preciada, su consuelo y su gozo. Yo si creo que ella es cristiana, pero su fe para ella es como seguro de vida y contra incendios. Ella tiene la fe más que la fe la tiene a ella. Por otro lado, la fe tiene a su prima en sus garras. Desde su conversión, sospecho que a menudo ha estado descontenta con lo que la fe requiere de ella. Ella puede a veces hacer eco, estoy seguro, de la declaración de Jeremías que la Palabra de Dios es "en mi corazón como un fuego ardiente metido en mis huesos" (Jer. 20:9).

   
La diferencia entre las dos es que una es una persona que no crece y la otra, le guste o no, crece en la fe. Cuando la fe es más que una posesión, sino un fuego en nuestro ser que nos posee, estamos gobernados por ella. Nos ordena y nos obliga como nada más puede hacerlo, porque estamos en las manos y el poder del Señor viviente.

   
La fe debe apuntar más allá de sí misma, porque "la fe es la certeza de lo que se espera, la convicción de lo que no se ve" (Heb. 11:1) Esto significa que el hombre de fe es mandado por algo más allá de sí mismo. La meta de la salvación no es nuestra redención, sino que la voluntad de Dios sea hecha, y su Reino sea manifestado. La salvación requiere que sirvamos a Dios con todo nuestro corazón, nuestra mente y nuestro ser y a nuestro prójimo como a nosotros mismos.

  
¿Te manda tu fe?


Por R.J. Rushdoony  Extracto tomado de Una Palabra Oportuna p. 11

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Faith

   I know two women, kin to one another, who are both openly Christian. The first often speaks of her faith as her most precious possession, her comfort and her joy. I do believe that she is a Christian, but her faith is like fire and life insurance to her. She has the faith more than the faith has her. On the other hand, the faith has her cousin in its grip. Since her conversion, I suspect she has often been unhappy with what the faith requires of her. She can at times echo, I am sure, Jeremiah's statement that God's Word is "in my heart as a burning fire shut up in my bones" (Jer. 20:9).
   The difference between the two is that one is a no-growth person and the other, whether she likes it or not, grows in the faith. When the faith is more than a possession but a fire in our being that possesses us, we are governed by it. It commands and compels us as nothing else can, because we are in the hands and power of the living Lord.
   Faith must point beyond itself, because "faith is the substance of things hoped for, the evidence of things not seen" (Heb. 11:1) This means that the man of faith is commanded by something beyond himself. The goal of salvation is not our redemption but that the will of God be done, and His Kingdom manifested. Salvation requires that we serve God with all our heart, our mind, and our being, and our neighbor as ourselves.
   Does your faith command you?

By R. J. Rushdoony  Excerpt taken from A Word in Season p. 11

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Friday, May 23, 2014

ORACIÓN POR LOS HIJOS - CUANDO VAN A DORMIR POR LA NOCHE

  
En el nombre del Señor Jesucristo, encomiendo la mente, la voluntad, las emociones y el cuerpo de __________ al poder protector del Señor Jesucristo y el ministerio de sellamiento del Espíritu Santo mientras él/ella duerme. Ato y prohíbo que ninguna de las potestades de las tinieblas manipule con cualquier parte de la persona de __________ en el nivel consciente, subconsciente o inconsciente. Padre Celestial, asigna a Tus santos ángeles a velar por la persona y la habitación de ________ para asegurar de que ningún poder de las tinieblas pueda inmiscuirse de alguna manera mientras ________ duerme. Amén.

Por Mark I. Bubeck  Extracto tomado de Oraciones de Lucha Espiritual
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PRAYERS FOR CHILDREN AS THEY GO TO SLEEP AT NIGHT

   In the name of the Lord Jesus Christ, I commit __________'s mind, will, emotions, and body into the protecting power of the Lord Jesus Christ and the sealing ministry of the Holy Spirit while he/she sleeps. I bind and forbid any powers of darkness to tamper with any part of __________'s person on the conscious, subconscious, or unconscious level. Heavenly Father, assign Your holy angels to watch over _______'s person and room to insure that no powers of darkness may intrude in any way while ________ sleeps. Amen.

By Mark I. Bubeck Excerpt taken from Spiritual Warfare Prayers

Friday, May 16, 2014

Tiempos Feroces

  
Una y otra vez, los apóstoles usan la expresión "los últimos días" o "los últimos tiempos", y lo que se entiende por lo general es la era desde la primera venida de Cristo hasta su regreso. Estos son los últimos tiempos, dice Pedro (1 P. 1:20) y también Juan (1 Juan 2:18), por ejemplo. Esto nos ayuda a entender lo que quiere decir Pablo en 1 Timoteo 4:1, "Pero el Espíritu dice claramente que en los postreros tiempos algunos apostatarán de la fe, escuchando a espíritus engañadores y a doctrinas de demonios;" Esto es para explicar a Timoteo por qué dos líderes notables, Himeneo y Alejandro, habían abandonado la fe (1 Ti. 1:20, 4:1). Con la venida de Cristo, la batalla entre el bien y el mal se ha intensificado, y ahora los hombres se encuentran "{s]in afecto natural, implacables, calumniadores, intemperantes, crueles, aborrecedores de lo bueno," y dados a todo mal (2 Ti. 3:3), y en estos "postreros días vendrán tiempos peligrosos" (2 Ti. 3:1).

   
La palabra "implacables" significa no querer vivir en la fidelidad a los tratados, y tiene relación con los asuntos internacionales. En la vida tanto personal como política, los hombres usarán obras para engañar, y la verdad será despreciada.

   
El resultado será "tiempos peligrosos," o más literalmente, tiempos feroces. Las formas de civilización visten al mal en toda su ferocidad y malicia, su odio por la justicia. Debajo de las formas se destaca el nuevo, el más grande, mal_el bárbaro civilizado.

   
Por lo tanto, Pablo advierte a Timoteo y a todos los cristianos que la vida es ahora una batalla abierta; porque Cristo ha venido, los poderes del mal están formados en su contra con odio intenso.

   
El mismo Pablo enfrentó esta ferocidad, incluso de antiguos compañeros. De todos modos, él pudo decir: "[E]l Señor me librará de toda obra mala" (2 Ti. 4:18), porque sólo Cristo es el Señor de todo. Él es el vencedor, y nosotros somos victoriosos en Él.

Por R.J. Rushdoony Extracto tomado de Una Palabra Oportuna pg. 140

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Ferocious Times

   Again and again, the apostles use the expression "last days" or "last times," and what is usually meant is the era from Christ's first coming to His return. These are the last times, says Peter (1 Pet. 1:20) and also John (1 John 2:18), for example. This helps us to understand what Paul means in 1 Timothy 4:1, " Now the Spirit speaks expressly, that in the latter times some shall depart from faith, giving heed to seducing spirits, and doctrines of devils." This is to explain to timothy why two notable leaders, Hymenaeus and Alexander, had left the faith (1 Tim. 1:20, 4:1). With the coming of Christ, the battle between good and evil has intensified, and men are now "{w]ithout natural affection, trucebreakers, false accusers, incontinent, fierce, despisers of those that are good," and given to every evil (2 Tim. 3:3), and in these "last days perilous times shall come" (2 Tim. 3:1).
   The word "trucebreakers" means unwilling to live in faithfulness to treaties, and it has reference to international affairs. In both personal and political life, men will use words to deceive, and truthfulness will be despised.
   The result will be "perilous times," or, more literally, ferocious times. The forms of civilization clothe evil in all its ferocity and malice, its hatred of righteousness. Underneath the forms stands the new, the greater, evil_the civilized barbarian.
   Thus, Paul warns Timothy and all Christians that life is now an open battle; because Christ has come, the powers of evil are arrayed against Him with intense hatred.
   Paul himself faced this ferocity, even from former associates. All the same, he could say, "[T]he Lord shall deliver me from every evil work" (2 Tim. 4:18), because only Christ is Lord over all. He is the victor, and we are victorious in Him.

By R. J. Rushdoony   Excerpt taken from A Word in Season p. 140
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