"La propina es una forma de servicio gratificante. Si el mozo nos sirve bien, le damos una propina generosa, y si su servicio es indiferente o malo, o bien no le damos una propina, o le damos una propina muy insignificante. Una propina es de un superior a un inferior. Normalmente es a alguien que está mal pagado y debe depender de propinas para hacer un sueldo razonable.
La mayoría de las propinas son superficiales, lo hacemos porque se espera de nosotros, no porque estamos muy motivados por hacerlo. Se trata de una forma social que cumplir, nos guste o no.
La mayoría de las dádivas a Dios es simplemente una forma de propina, un acto superficial que nos sentimos obligados a realizar. Estamos más motivados a menudo por lo que los demás esperan de nosotros que lo que Dios requiere. Muy pocos diezman a Dios. El diezmo es un impuesto pagado al Dios soberano: es lo que se le debe. No podemos dar un regalo a Dios a menos que esté por encima y más del diezmo, porque otra cosa distinta es simplemente una deuda y una obligación.
Si tratamos de dar una propina a Dios, incurrimos en su ira y juicio, porque le consideramos entonces como subordinado, no como el soberano. Somos entonces ladrones, tratando de robarle a Dios de su impuesto debido, y Malaquías 3:8-12 deja en claro el tipo de juicio que Dios trae a todos los ladrones semejantes. Los hombres saben que el estado toma muy en serio cualquier evasión de impuestos, ¿pueden ellos imaginar que Dios está menos enojado, cuando los hombres evaden su impuesto debido?
Lo que damos pone un precio sobre el gobierno de Dios. Decimos, en efecto, cuando negamos a Dios su impuesto, que el gobierno es mucho mejor dejado sobre nuestros hombros. Decimos que podemos poner el dinero para un mejor uso que Dios puede, y que nuestra regla es la primera y una esencial. Dejamos claro, por nuestra negativa al diezmo, que somos humanistas.
También negamos el poder de Dios y la palabra. Decimos en efecto que las promesas de bendición y las maldiciones pronunciadas en Malaquías 3:8-12 y Deuteronomio 28 no deben ser tomadas seriamente, y que la palabra de Dios no es tan importante en nuestras vidas como nuestra propia palabra y voluntad. Dudamos también de la declaración de Dios que nuestra desobediencia nos puede llevar a un punto en el que Él no nos escucha (1 Samuel 8:18).
Cómo damos deja en claro quien es el Señor en nuestras vidas, el Dios trino, o nosotros mismos. Esto manifiesta si somos idólatras o creyentes."
Por R. J. Rushdoony
_______________________________________________________________
TIPPING
"Tipping is a form of rewarding service. If the waiter serves us well, we give him a generous tip; if his service is indifferent or poor, we either do not tip him, or we give him a very trifling tip. A tip is from a superior to an inferior. It is normally to someone who is poorly paid and must depend on tips to make a reasonable salary.
Most tipping is perfunctory; we do it because it is expected of us, not because we are strongly motivated to do so. It is a social form we abide by, weather we like it or not.
Most giving to God is simply a form of tipping, a perfunctory act we feel obligated to perform. We are more often motivated by what others expect of us than what God requires. Too few tithe to God. A tithe is a tax paid to the sovereign God: it is His due. We cannot give a gift to god unless it is above and over the tithe, because anything other than that is simply a debt and an obligation.
If we try to tip God, we incur His wrath and judgment because we treat Him then as in underling, not as the Sovereign. We are then thieves, trying to rob God of His due tax, and Malachi 3:8-12 makes clear the kind of judgment God brings upon all such thieves. Men know that the state takes very seriously any tax evasion; can they imagine that God is any the less angry when men evade His due tax?
Our giving puts a price on God's government. We say in effect, when we refuse God His tax, that the government is much better left on our shoulders. We say that we can put the money to better use than God can, and that our rule is the primary and essential one. We make clear, by our refusal to tithe, that we are humanists.
We also deny God's power and word. We say in effect that the promises of blessings and curses pronounced in Malachi 3:8-12 and Deuteronomy 28 are not to be taken seriously, and that God's word is not as important in our lives as our own word and will. We doubt God's statement too that our disobedience can carry us to a point where He will not hear us (1 Samuel 8:18).
How we give makes clear who is the Lord in our lives, the triune God, or ourselves. It manifests whether we are idolaters or believers."
By R. J. Rushdoony
Friday, July 15, 2011
Tuesday, July 12, 2011
La Escatología de la Victoria (English)
La escatología tiene que ver con el estudio de las "últimas cosas". ¿Qué tiene Dios guardado para el futuro de su Reino en la tierra? El siguiente pasaje del Antiguo Testamento presenta un concepto que rara vez se escucha en las iglesias modernas:
"Jehová dijo a mi Señor: Siéntate a mi diestra, hasta que ponga a tus enemigos por estrado de tus pies. Jehová enviará desde Sion la vara de tu poder; Domina en medio de tus enemigos" (Salmo 110:1-2)
¿Cuándo fue el Señor Jesús sentado a la diestra de Dios? En su ascensión. Jesús no es solamente el Señor del corazón; El es el Señor de la historia. El está reinando desde el cielo ahora. Decenas de Escrituras afirman esto (Efesios 1:20-23 para empezar). Jesús no necesita esperar hasta que regrese a la tierra para comenzar a reinar en la tierra. ¿El dueño de una corporación mundial necesita estar presente físicamente en cada una de las oficinas locales de su compañía para hacer su autoridad conocida? Por supuesto que no. El maneja las cosas desde la oficina corporativa desde la cual dicta cartas, hace llamadas, contrata y despide gerentes, trabajadores y aprendices, etc. El envía a los empleados a ampliar su negocio. A pesar de que trabaja con los representantes, él nunca deja de ser el jefe.
El Posmilenialismo es la escatología de la victoria. Jesús es el jefe. El Rey de reyes reina desde su trono celestial. El ha dado a los hombres sus Escrituras, su salvación, y su Espíritu Santo. Cuando él regrese a la tierra en su segunda venida, no será para iniciar su reinado en la tierra, sino para culminar su reinado terrenal:
"Luego el fin, cuando entregue el reino al Dios y Padre, cuando haya suprimido todo dominio, toda autoridad y potencia. Porque preciso es que él reine hasta que haya puesto a todos sus enemigos debajo de sus pies. Y el postrer enemigo que será destruido es la muerte"(1 Corintios 15:24-26).
Contrariamente a la opinión popular del Dispensacionalismo, el Evangelio de Cristo no será derrotado en la tierra. La Iglesia de Cristo cumplirá con su comisión de discipular a las naciones del mundo (Mateo 28:19). Por consiguiente, el Reino de Dios se extenderá gradualmente en la historia y eventualmente cubrirá toda la tierra. Este concepto se encuentra, por ejemplo, en la interpretación de Daniel del sueño de Nabucodonosor de la gran imagen de oro, plata y bronce:
Estabas mirando, hasta que una piedra fue cortada, no con mano, e hirió a la imagen en sus pies de hierro y de barro cocido, y los desmenuzó. Entonces fueron desmenuzados también el hierro, el barro cocido, el bronce, la plata y el oro, y fueron como tamo de las eras del verano, y se los llevó el viento sin que de ellos quedara rastro alguno. Más la piedra que hirió a la imagen fue hecha un gran monte que llenó toda la tierra...
... [E]n los días de estos reyes el Dios del cielo levantará un reino que no será jamás destruido, ni será el reino dejado a otro pueblo; desmenuzará y consumirá a todos estos reinos, pero él permanecerá para siempre (Daniel 2:34-35,44).
Jesucristo, que es la cabeza de un gobierno creciente (Isaías 9:7), también enseñó esta verdad: "El reino de los cielos es semejante a la levadura que tomó una mujer, y escondió en tres medidas de harina, hasta que todo fue leudado" (Mateo 13:33).
Muchos de los pasajes que algunos cristianos asumen se aplican a un futuro período de Tribulación y una inminente venida de Cristo, Jesús mismo aplicó a la generación que lo crucificó: "Que no pasará esta generación hasta que todo esto acontezca" (Mateo 24:34). Aquella malvada generación, en efecto, vivió para presenciar la venida de Cristo en las nubes de juicio. Ellos atravesaron la Tribulación como predijo. Ellos vieron a Jerusalén rodeada de ejércitos, y vieron la destrucción de su templo en el año 70 dC.
Los Premilenialistas postergan invariablemente el reinado de Cristo, hasta un tiempo futuro, cuando sugieren que El gobernará desde un trono físico en Jerusalén. En verdad, no hay texto en el Nuevo Testamento que diga que él gobernará en un trono terrenal. Los Amilenialistas correctamente enseñan que Cristo está reinando en el cielo ahora, pero esencialmente limitan su reino a la Iglesia. Los Posmilenialistas, sin embargo, se adhieren a la plena autoridad y reinado presente de Cristo. Ellos señalan a tales pasajes como Mateo 28:18 para apoyar este argumento: "Toda potestad me es dada en el cielo y en la tierra". Los puntos de vista premilenial y amilenial son en la actualidad las posiciones más populares en la escatología de la cristiandad. Esto, afortunadamente, va a cambiar a medida que la Iglesia comienza a tomar en serio su papel en la historia de la humanidad:
El Posmilenialismo volverá a prevalecer de nuevo, de todos modos, porque es la verdad de Dios y Su Palabra escrita. Como una escatología de la victoria, inspirará a los hombres con el poder de Dios, y, como con los grandes santos de la antigüedad y los puritanos de antaño, llevará nuevamente y más perdurablemente al triunfo de Cristo en todas las áreas, trayendo todas las esferas del pensamiento y acción en cautiverio a Cristo.
Por Mark D. Brown
______________________________________________________________
Eschatology of Victory
Eschatology deals with the study of the "last things." What does God have in store for the future of His Kingdom on earth? The following passage of the Old Testament presents a concept that is rarely heard in modern churches:
"The LORD said to my Lord, 'Sit at My right hand, till I make Your enemies Your footstool.' The LORD shall send the rod of Your strength out of Zion. Rule in the midst of Your enemies!" (Psalm 110:1-2)
When was the Lord Jesus seated at the right hand of God? At His ascension. Jesus is not merely the Lord of the heart; He is the Lord of history. He is reigning from Heaven now. Dozens of Scriptures affirm this (Ephesians 1:20-23 for starters). Jesus does not need to wait until He returns to earth to begin reigning on earth. Does the owner of a worldwide corporation need to be physical present in each of his company´s local offices to make his authority known? Of course not. He runs things from the corporate office from which he dictates letters, makes calls, hires and fires managers, workers and trainees, etc. He sends out employees to expand his business. Though he works with representatives, he never ceases to be the boss.
Postmillennialism is the eschatology of victory. Jesus is the Boss. The King of kings reigns from His heavenly throne. He has given men His Scriptures, His salvation, and His Holy Spirit. When He returns to earth at His Second Coming, it will not be to initiate His reign on earth, but to culminate His earthly reign:
"Then comes the end, when He delivers the kingdom of God the Father, when He puts an end to all rule and all authority and power. For He must reign till He has put all enemies under His feet. The last enemy that will be destroyed is death" (1 Corinthians 15:24-26).
Contrary to the popular views of Dispensationalism, the Gospel of Christ will not be defeated on earth. The Church of Christ will fulfill its commission to disciple the nations of the world (Matthew 28:19). Consequently, the Kingdom of God will expand gradually in history and it will eventually cover the whole earth. This concept is found, for example, in Daniel's interpretation of Nebuchadnezzar's dream of the great image of gold, silver, and bronze:
You watched while a stone was cut out without hands, which struck the image on its feet of iron and clay, and broke them into pieces. Then the iron, the clay, the bronze, the silver, and the gold were crushed together and became like chaff from the summer threshing floors; the wind carried them away so that no trace of them was found. And the stone that struck the image became a great mountain and filled the whole earth...
...[I]n the days of these kings the God of heaven will set up a kingdom which shall never be destroyed; and the kingdom shall not be left to other people; it shall break in peaces and consume all these kingdoms, and it shall stand forever (Daniel 2:34-35,44).
Jesus Christ, who is head of an ever-increasing government (Isaiah 9:7), also taught this truth: "The kingdom of heaven is like leaven' which a woman took and hid in three measures of meal til it was all leavened" (Matthew 13:33).
Many of the passages that some Christians assume apply to a future Tribulation period and an imminent coming of Christ, Jesus Himself applied to the generation that crucified Him: "This generation will by no means pass away till all these things are fulfilled" (Matthew 24:34). That wicked generation did in fact live to witness the coming of Christ in the clouds of judgment. They did go through the Tribulation as predicted. They did see Jerusalem surrounded by armies, and they did see the destruction of their temple in A.D. 70.
Premillennialists invariably postpone the reign of Christ until a future time, when they suggest that He will rule from a physical throne in Jerusalem. In truth, there is no text in the New Testament which says that He will rule on an earthly throne. Amillennialists correctly teach that Christ is reigning in heaven now, but essentially limit His reign to the Church. Postmillennialists, however, adhere to the full authority and present reign of Christ. They point to such passages as Matthew 28:18 to support this argument: "All authority has been given to Me in heaven and on earth." The premillennial and amillennial views are currently the most popular positions on eschatology in Christendom. This, fortunately, will change as the Church begins to take seriously its role in human history:
Postmillennialism will again prevail, however, because it is the truth of God and His enscriptured Word. As an eschatology of victory, it will inspire men with the power of God, and, as with great saints of old and the Puritans of yesteryear, lead again and more enduringly to the triumph of Christ in every area, bringing every sphere of thought and action into captivity to Christ.
By Mark D. Brown
"Jehová dijo a mi Señor: Siéntate a mi diestra, hasta que ponga a tus enemigos por estrado de tus pies. Jehová enviará desde Sion la vara de tu poder; Domina en medio de tus enemigos" (Salmo 110:1-2)
¿Cuándo fue el Señor Jesús sentado a la diestra de Dios? En su ascensión. Jesús no es solamente el Señor del corazón; El es el Señor de la historia. El está reinando desde el cielo ahora. Decenas de Escrituras afirman esto (Efesios 1:20-23 para empezar). Jesús no necesita esperar hasta que regrese a la tierra para comenzar a reinar en la tierra. ¿El dueño de una corporación mundial necesita estar presente físicamente en cada una de las oficinas locales de su compañía para hacer su autoridad conocida? Por supuesto que no. El maneja las cosas desde la oficina corporativa desde la cual dicta cartas, hace llamadas, contrata y despide gerentes, trabajadores y aprendices, etc. El envía a los empleados a ampliar su negocio. A pesar de que trabaja con los representantes, él nunca deja de ser el jefe.
El Posmilenialismo es la escatología de la victoria. Jesús es el jefe. El Rey de reyes reina desde su trono celestial. El ha dado a los hombres sus Escrituras, su salvación, y su Espíritu Santo. Cuando él regrese a la tierra en su segunda venida, no será para iniciar su reinado en la tierra, sino para culminar su reinado terrenal:
"Luego el fin, cuando entregue el reino al Dios y Padre, cuando haya suprimido todo dominio, toda autoridad y potencia. Porque preciso es que él reine hasta que haya puesto a todos sus enemigos debajo de sus pies. Y el postrer enemigo que será destruido es la muerte"(1 Corintios 15:24-26).
Contrariamente a la opinión popular del Dispensacionalismo, el Evangelio de Cristo no será derrotado en la tierra. La Iglesia de Cristo cumplirá con su comisión de discipular a las naciones del mundo (Mateo 28:19). Por consiguiente, el Reino de Dios se extenderá gradualmente en la historia y eventualmente cubrirá toda la tierra. Este concepto se encuentra, por ejemplo, en la interpretación de Daniel del sueño de Nabucodonosor de la gran imagen de oro, plata y bronce:
Estabas mirando, hasta que una piedra fue cortada, no con mano, e hirió a la imagen en sus pies de hierro y de barro cocido, y los desmenuzó. Entonces fueron desmenuzados también el hierro, el barro cocido, el bronce, la plata y el oro, y fueron como tamo de las eras del verano, y se los llevó el viento sin que de ellos quedara rastro alguno. Más la piedra que hirió a la imagen fue hecha un gran monte que llenó toda la tierra...
... [E]n los días de estos reyes el Dios del cielo levantará un reino que no será jamás destruido, ni será el reino dejado a otro pueblo; desmenuzará y consumirá a todos estos reinos, pero él permanecerá para siempre (Daniel 2:34-35,44).
Jesucristo, que es la cabeza de un gobierno creciente (Isaías 9:7), también enseñó esta verdad: "El reino de los cielos es semejante a la levadura que tomó una mujer, y escondió en tres medidas de harina, hasta que todo fue leudado" (Mateo 13:33).
Muchos de los pasajes que algunos cristianos asumen se aplican a un futuro período de Tribulación y una inminente venida de Cristo, Jesús mismo aplicó a la generación que lo crucificó: "Que no pasará esta generación hasta que todo esto acontezca" (Mateo 24:34). Aquella malvada generación, en efecto, vivió para presenciar la venida de Cristo en las nubes de juicio. Ellos atravesaron la Tribulación como predijo. Ellos vieron a Jerusalén rodeada de ejércitos, y vieron la destrucción de su templo en el año 70 dC.
Los Premilenialistas postergan invariablemente el reinado de Cristo, hasta un tiempo futuro, cuando sugieren que El gobernará desde un trono físico en Jerusalén. En verdad, no hay texto en el Nuevo Testamento que diga que él gobernará en un trono terrenal. Los Amilenialistas correctamente enseñan que Cristo está reinando en el cielo ahora, pero esencialmente limitan su reino a la Iglesia. Los Posmilenialistas, sin embargo, se adhieren a la plena autoridad y reinado presente de Cristo. Ellos señalan a tales pasajes como Mateo 28:18 para apoyar este argumento: "Toda potestad me es dada en el cielo y en la tierra". Los puntos de vista premilenial y amilenial son en la actualidad las posiciones más populares en la escatología de la cristiandad. Esto, afortunadamente, va a cambiar a medida que la Iglesia comienza a tomar en serio su papel en la historia de la humanidad:
El Posmilenialismo volverá a prevalecer de nuevo, de todos modos, porque es la verdad de Dios y Su Palabra escrita. Como una escatología de la victoria, inspirará a los hombres con el poder de Dios, y, como con los grandes santos de la antigüedad y los puritanos de antaño, llevará nuevamente y más perdurablemente al triunfo de Cristo en todas las áreas, trayendo todas las esferas del pensamiento y acción en cautiverio a Cristo.
Por Mark D. Brown
______________________________________________________________
Eschatology of Victory
Eschatology deals with the study of the "last things." What does God have in store for the future of His Kingdom on earth? The following passage of the Old Testament presents a concept that is rarely heard in modern churches:
"The LORD said to my Lord, 'Sit at My right hand, till I make Your enemies Your footstool.' The LORD shall send the rod of Your strength out of Zion. Rule in the midst of Your enemies!" (Psalm 110:1-2)
When was the Lord Jesus seated at the right hand of God? At His ascension. Jesus is not merely the Lord of the heart; He is the Lord of history. He is reigning from Heaven now. Dozens of Scriptures affirm this (Ephesians 1:20-23 for starters). Jesus does not need to wait until He returns to earth to begin reigning on earth. Does the owner of a worldwide corporation need to be physical present in each of his company´s local offices to make his authority known? Of course not. He runs things from the corporate office from which he dictates letters, makes calls, hires and fires managers, workers and trainees, etc. He sends out employees to expand his business. Though he works with representatives, he never ceases to be the boss.
Postmillennialism is the eschatology of victory. Jesus is the Boss. The King of kings reigns from His heavenly throne. He has given men His Scriptures, His salvation, and His Holy Spirit. When He returns to earth at His Second Coming, it will not be to initiate His reign on earth, but to culminate His earthly reign:
"Then comes the end, when He delivers the kingdom of God the Father, when He puts an end to all rule and all authority and power. For He must reign till He has put all enemies under His feet. The last enemy that will be destroyed is death" (1 Corinthians 15:24-26).
Contrary to the popular views of Dispensationalism, the Gospel of Christ will not be defeated on earth. The Church of Christ will fulfill its commission to disciple the nations of the world (Matthew 28:19). Consequently, the Kingdom of God will expand gradually in history and it will eventually cover the whole earth. This concept is found, for example, in Daniel's interpretation of Nebuchadnezzar's dream of the great image of gold, silver, and bronze:
You watched while a stone was cut out without hands, which struck the image on its feet of iron and clay, and broke them into pieces. Then the iron, the clay, the bronze, the silver, and the gold were crushed together and became like chaff from the summer threshing floors; the wind carried them away so that no trace of them was found. And the stone that struck the image became a great mountain and filled the whole earth...
...[I]n the days of these kings the God of heaven will set up a kingdom which shall never be destroyed; and the kingdom shall not be left to other people; it shall break in peaces and consume all these kingdoms, and it shall stand forever (Daniel 2:34-35,44).
Jesus Christ, who is head of an ever-increasing government (Isaiah 9:7), also taught this truth: "The kingdom of heaven is like leaven' which a woman took and hid in three measures of meal til it was all leavened" (Matthew 13:33).
Many of the passages that some Christians assume apply to a future Tribulation period and an imminent coming of Christ, Jesus Himself applied to the generation that crucified Him: "This generation will by no means pass away till all these things are fulfilled" (Matthew 24:34). That wicked generation did in fact live to witness the coming of Christ in the clouds of judgment. They did go through the Tribulation as predicted. They did see Jerusalem surrounded by armies, and they did see the destruction of their temple in A.D. 70.
Premillennialists invariably postpone the reign of Christ until a future time, when they suggest that He will rule from a physical throne in Jerusalem. In truth, there is no text in the New Testament which says that He will rule on an earthly throne. Amillennialists correctly teach that Christ is reigning in heaven now, but essentially limit His reign to the Church. Postmillennialists, however, adhere to the full authority and present reign of Christ. They point to such passages as Matthew 28:18 to support this argument: "All authority has been given to Me in heaven and on earth." The premillennial and amillennial views are currently the most popular positions on eschatology in Christendom. This, fortunately, will change as the Church begins to take seriously its role in human history:
Postmillennialism will again prevail, however, because it is the truth of God and His enscriptured Word. As an eschatology of victory, it will inspire men with the power of God, and, as with great saints of old and the Puritans of yesteryear, lead again and more enduringly to the triumph of Christ in every area, bringing every sphere of thought and action into captivity to Christ.
By Mark D. Brown
Thursday, July 7, 2011
LA LUJURIA POR LA SATISFACCION INSTATANEA (English)
"Hace cuarenta años, como misionero en una reservación indígena aislada, me impresionó rápidamente dos cosas. Primero, los indios tenían un alto grado de inteligencia y habilidad; en aptitudes, tenían un potencial superior. Segundo, en rendimiento, eran inferiores, y, de hecho, en el nivel inferior económicamente en los EE.UU., y también situados muy bajos en otras áreas.
Me di cuenta también de que nunca oí un bebé indio o niño llorar. Cualquier signo de infelicidad que el bebé hacía, conducía a la gratificación inmediata. Al hablar con los misioneros de una variedad de campos extranjeros, entre los llamados primitivos, un patrón similar se presentó en esos lugares también, me dijeron.
Me di cuenta pronto de que la fe bíblica crea un modelo radicalmente diferente de la vida. Primero, nuestra vida entonces debe estar centrada en Dios: 'el fin principal del hombre es el de glorificar a Dios, y gozar de él para siempre', como el Catecismo Menor declara. Esto milita en contra de la auto-satisfacción. Segundo, afirmar que el ajuste de cuentas final y completo para todos los hombres está más allá del tiempo y la historia en el cielo y el infierno, es declarar que nuestra hambre por la rectitud o la justicia, así como por la bendición y las recompensas, no pueden tener su plenitud en este mundo. Va a tener, sin embargo, un cumplimiento perfecto finalmente. Este aplazamiento de la satisfacción impone una disciplina sobre todos nosotros. También crea un marco de referencia distinto para la crianza de los hijos.
Lo que una vez marcó las culturas llamadas primitivas, ahora marca el mundo occidental. Hemos visto a la sociedad centrada en el niño, crear una generación de estudiantes en rebelión, exigiendo la satisfacción inmediata en la política, la economía, el sexo y en las drogas. Ese temperamento también ha creado una sociedad que aborta: ningún problema o inconveniente ahora, sólo la muerte súbita para el niño no nacido perjudicial.
En una generación que lujuria por la satisfacción inmediata, no hay soluciones a los problemas, solamente ejecuciones. La demanda por la satisfacción ahora, niega la validez del tiempo y el crecimiento, y por lo tanto de la historia. Se enfrenta con los problemas mediante la revolución, por los asesinatos en masa de todos aquellos a quienes se culpa de los problemas. La doctrina del cielo y el infierno, afirma la realidad de la historia y el desarrollo.
La lujuria por la satisfacción instantánea es un niño de Rousseau y un padre a la revolución. Es en última instancia, una acusación de Dios para exigir al hombre a sufrir y a crecer. Hace más de dos siglos, Thomas Boston, en La Naturaleza Humana en su Estado Cuádruple, llamó la atención sobre la absurda creencia de algunos, que ellos podrían 'saltar de las rodillas de Dalila al regazo de Abraham.' La premisa detrás de esto, que él sostuvo, era 'un refugio a la maldad del corazón y la vida.'
La única realización real de la lujuria para la satisfacción instantánea, es en el suicidio personal y social, ya que en su esencia es pecado de principio a fin."
Por R. J. Rushdoony
______________________________________________________________
THE LUST FOR INSTANT GRATIFICATION
"Forty years ago, as a missionary on an isolated Indian Reservation, I was quickly impressed by two things. First, the Indians had a high order of intelligence and ability; in aptitudes, they had a superior potential. Second, in performance, they were inferior, and ,in fact, at the bottom level economically in the U.S., and also in other areas ranked very low.
I noticed too that I never heard a crying Indian baby or child. Whatever sign the baby made of unhappiness led to immediate gratification. In talking with missionaries from a variety of foreign fields, among so-called primitives, a like pattern was presented in these places also, I was told.
I recognized soon that Biblical faith creates a radically different pattern of life. First, our lives must then be God-centered: 'Man's chief end is to glorify God, and to enjoy Him for ever,' as the Shorter Catechism declares. This militates against self-gratification. Second, to affirm that the final and full reckoning for all men is beyond time and history in heaven and hell is to declare that our hunger for righteousness or justice, as well as for blessing and rewards, can never have its fullness in this world. It will, however, finally have perfect fulfillment. This postponement of gratification imposes a discipline upon all of us. It also creates a different frame of reference for child-rearing.
What once marked the so-called primitive cultures now marks the Western World. We have seen the child-center society create a student generation in revolt, demanding instant gratification in politics, economics, sex, and in drugs. That temper has also created an aborting society: no problems or inconvenience now, only sudden death for the disruptive unborn child.
In a generation which lusts for instant gratification, there are no solutions to problems, only executions. The demand for gratification now denies the validity of time and growth, and therefore of history. It copes with problems by revolution, by the mass murders of all whom it blames for the problems. The doctrine of heaven and hell affirms the reality of history and development.
The lust for instant gratification is a child of Rousseau and a father to revolution. It is ultimately an indictment of God for requiring man to suffer and to grow. More than two centuries ago, Thomas Boston, in Human Nature in its Fourfold State, called attention to the foolish belief of some that they could 'leap out of Delilah's lap into Abraham bosom.' The premise behind this, he held, was 'a shelter to wickedness of heart and life.'
The only real fulfillment of the lust for instant gratification is in personal and social suicide, because it is in its essence sin from start to finish."
By R.J.Rushdoony
Me di cuenta también de que nunca oí un bebé indio o niño llorar. Cualquier signo de infelicidad que el bebé hacía, conducía a la gratificación inmediata. Al hablar con los misioneros de una variedad de campos extranjeros, entre los llamados primitivos, un patrón similar se presentó en esos lugares también, me dijeron.
Me di cuenta pronto de que la fe bíblica crea un modelo radicalmente diferente de la vida. Primero, nuestra vida entonces debe estar centrada en Dios: 'el fin principal del hombre es el de glorificar a Dios, y gozar de él para siempre', como el Catecismo Menor declara. Esto milita en contra de la auto-satisfacción. Segundo, afirmar que el ajuste de cuentas final y completo para todos los hombres está más allá del tiempo y la historia en el cielo y el infierno, es declarar que nuestra hambre por la rectitud o la justicia, así como por la bendición y las recompensas, no pueden tener su plenitud en este mundo. Va a tener, sin embargo, un cumplimiento perfecto finalmente. Este aplazamiento de la satisfacción impone una disciplina sobre todos nosotros. También crea un marco de referencia distinto para la crianza de los hijos.
Lo que una vez marcó las culturas llamadas primitivas, ahora marca el mundo occidental. Hemos visto a la sociedad centrada en el niño, crear una generación de estudiantes en rebelión, exigiendo la satisfacción inmediata en la política, la economía, el sexo y en las drogas. Ese temperamento también ha creado una sociedad que aborta: ningún problema o inconveniente ahora, sólo la muerte súbita para el niño no nacido perjudicial.
En una generación que lujuria por la satisfacción inmediata, no hay soluciones a los problemas, solamente ejecuciones. La demanda por la satisfacción ahora, niega la validez del tiempo y el crecimiento, y por lo tanto de la historia. Se enfrenta con los problemas mediante la revolución, por los asesinatos en masa de todos aquellos a quienes se culpa de los problemas. La doctrina del cielo y el infierno, afirma la realidad de la historia y el desarrollo.
La lujuria por la satisfacción instantánea es un niño de Rousseau y un padre a la revolución. Es en última instancia, una acusación de Dios para exigir al hombre a sufrir y a crecer. Hace más de dos siglos, Thomas Boston, en La Naturaleza Humana en su Estado Cuádruple, llamó la atención sobre la absurda creencia de algunos, que ellos podrían 'saltar de las rodillas de Dalila al regazo de Abraham.' La premisa detrás de esto, que él sostuvo, era 'un refugio a la maldad del corazón y la vida.'
La única realización real de la lujuria para la satisfacción instantánea, es en el suicidio personal y social, ya que en su esencia es pecado de principio a fin."
Por R. J. Rushdoony
______________________________________________________________
THE LUST FOR INSTANT GRATIFICATION
"Forty years ago, as a missionary on an isolated Indian Reservation, I was quickly impressed by two things. First, the Indians had a high order of intelligence and ability; in aptitudes, they had a superior potential. Second, in performance, they were inferior, and ,in fact, at the bottom level economically in the U.S., and also in other areas ranked very low.
I noticed too that I never heard a crying Indian baby or child. Whatever sign the baby made of unhappiness led to immediate gratification. In talking with missionaries from a variety of foreign fields, among so-called primitives, a like pattern was presented in these places also, I was told.
I recognized soon that Biblical faith creates a radically different pattern of life. First, our lives must then be God-centered: 'Man's chief end is to glorify God, and to enjoy Him for ever,' as the Shorter Catechism declares. This militates against self-gratification. Second, to affirm that the final and full reckoning for all men is beyond time and history in heaven and hell is to declare that our hunger for righteousness or justice, as well as for blessing and rewards, can never have its fullness in this world. It will, however, finally have perfect fulfillment. This postponement of gratification imposes a discipline upon all of us. It also creates a different frame of reference for child-rearing.
What once marked the so-called primitive cultures now marks the Western World. We have seen the child-center society create a student generation in revolt, demanding instant gratification in politics, economics, sex, and in drugs. That temper has also created an aborting society: no problems or inconvenience now, only sudden death for the disruptive unborn child.
In a generation which lusts for instant gratification, there are no solutions to problems, only executions. The demand for gratification now denies the validity of time and growth, and therefore of history. It copes with problems by revolution, by the mass murders of all whom it blames for the problems. The doctrine of heaven and hell affirms the reality of history and development.
The lust for instant gratification is a child of Rousseau and a father to revolution. It is ultimately an indictment of God for requiring man to suffer and to grow. More than two centuries ago, Thomas Boston, in Human Nature in its Fourfold State, called attention to the foolish belief of some that they could 'leap out of Delilah's lap into Abraham bosom.' The premise behind this, he held, was 'a shelter to wickedness of heart and life.'
The only real fulfillment of the lust for instant gratification is in personal and social suicide, because it is in its essence sin from start to finish."
By R.J.Rushdoony
Tuesday, June 28, 2011
La Obediencia a las Leyes de Dios (English)
"Personas piadosas llevan vidas piadosas. A través de la regeneración, la gente es capaz de conocer a Dios y obedecerle. Realmente, esta práctica exterior de obediencia es la evidencia de que un cambio interno ha ocurrido. Los hombres y las mujeres tienen que hacer lo que Dios dice, y esto sólo es hecho obedeciendo lo que El ordena en Sus mandamientos. Estas leyes de Dios se encuentran principalmente en el Antiguo Testamento. Los hombres deben obedecer a Dios en Sus términos, ellos no son libres de escoger y elegir cuál de Sus mandamientos deben ser obedecidos, y que mandamientos deben ser ignorados en nombre de una mal interpretada 'gracia'. Jesús no salvó a Su pueblo de la obediencia a la Ley; El los salvó de la maldición de la Ley (la ira de Dios).
Jesús dijo:
'Amarás al Señor tu Dios con todo tu corazón, y con toda tu alma, y con toda tu mente. Este es el primero y grande mandamiento. Y el segundo es semejante: Amarás a tu prójimo como a ti mismo. De estos dos mandamientos depende toda la ley y los profetas' (Mateo 22:37-40).
Con esta declaración, el Señor no estaba dejando a un lado las leyes específicas de Dios; Él solamente las resumía. Es sacrilegio para el hombre redefinir la santidad de acuerdo a sus propios estándares. Ser un cristiano significa más que sólo 'ser agradable.' Significa ser obediente. De nuevo, Dios debe ser amado y obedecido en Sus términos, no en los nuestros. El hombre debe amar a su prójimo en los términos de Dios. Estos términos están claramente establecidos en los Diez Mandamientos, así como en las leyes específicas del caso en el Antiguo Testamento de Dios, que son aplicaciones a esos mandamientos. Jesús no anuló las leyes de Dios, como es enseñado comúnmente en muchas iglesias hoy en día; en realidad, El las confirmó. Después de todo, El fue el que las había revelado a Moisés:
No penséis que he venido para abrogar la ley o los profetas; no he venido para abrogar, sino para cumplir. Porque de cierto os digo que hasta que pasen el cielo y la tierra, ni una jota ni una tilde pasará de la ley, hasta que todo se haya cumplido.
De manera que cualquiera que quebrante uno de estos mandamientos muy pequeños, y así enseñe a los hombres, muy pequeño será llamado en el reino de los cielos; mas cualquiera que los haga y los enseñe, éste será llamado grande en el reino de los cielos (Mateo 5:17-19 ).
¿Significa esto que el hombre debe trabajar para su salvación? ¡Por supuesto que no! La salvación viene sólo de Dios. El regenera a Su pueblo, Él justifica a Su pueblo, y Él santifica a Su pueblo. En la justificación, Dios declara justo a su pueblo. Esto es lo que se conoce en términos teológicos, como la santidad posicional. A través de la santificación, Dios realmente los hace justos. Esta es la santidad práctica. Este proceso de santificación es logrado a medida que Dios capacita a Su pueblo a obedecer Sus leyes. Sólo Dios es el Rey Soberano. Sus leyes deben ser obedecidas por todos los individuos humanos, así como por toda institución humana."
Por Mark D. Brown
_____________________________________________________________
Obedience to God's Laws
"Godly people lead godly lives. Through regeneration, people are enabled to know God and to obey Him. Indeed, this outward practice of obedience is evidence that an inward change has occurred. Men and women need to do what God says, and this is done only by obeying what He commands in His laws. These laws of God are found mainly in the Old Testament. Men must obey God on His terms; they are not free to pick and choose which of His commandments are to be obeyed, and which commandments are to be disregarded in the name of a misconstrued 'grace.' Jesus did not save His people from obedience to the Law; He saved them from the curse of the Law (God's wrath).
Jesus said,
'You shall love the LORD your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. This is the first and great commandment. And the second is like it. You shall love your neighbor as yourself. On these two commandments hang all the Law and the Prophets' (Matthew 22:37-40).
With this statement, the Lord was not setting aside the specific laws of God; He was merely summarizing them. It is sacrilegious for man to redefine holiness according to his own standards. Being a Christian means more than just 'being nice.' It means being obedient. Again God must be loved and obeyed on His terms, not ours. Man must love his neighbor on God's terms. These terms are clearly spelled out in the Ten Commandments as well as in God's specific Old Testament case laws, which are applications of those commandments. Jesus did not nullify God's laws, as is commonly taught in many churches today; He actually confirmed them. After all, He was the One who had revealed them to Moses:
Do not think that I came to destroy the Law or the Prophets. I did not come to destroy but to fulfill. For assuredly, I say to you, till heaven and earth pass away, one jot or tittle will by no means pass from the law till all is fulfilled.
Whoever therefore breaks one of the least of these commandments, and teaches men so, shall be called least in the kingdom of heaven; but whoever does and teaches them, he shall be called great in the kingdom of heaven (Matthew 5:17-19).
Does this mean that man must work for his salvation? Absolutely not! Salvation comes from God alone. He regenerates His people, He justifies His people, and He sanctifies His people. In justification, God declares His people righteous. This is what is known in theological terms as positional holiness. Through sanctification, God actually makes them righteous. This is practical holiness This process of sanctification is accomplished as God enables His people to obey His laws. God alone is the Sovereign King. His laws are to be obeyed by every human individual as well as by every human institution."
By Mark D. Brown
Jesús dijo:
'Amarás al Señor tu Dios con todo tu corazón, y con toda tu alma, y con toda tu mente. Este es el primero y grande mandamiento. Y el segundo es semejante: Amarás a tu prójimo como a ti mismo. De estos dos mandamientos depende toda la ley y los profetas' (Mateo 22:37-40).
Con esta declaración, el Señor no estaba dejando a un lado las leyes específicas de Dios; Él solamente las resumía. Es sacrilegio para el hombre redefinir la santidad de acuerdo a sus propios estándares. Ser un cristiano significa más que sólo 'ser agradable.' Significa ser obediente. De nuevo, Dios debe ser amado y obedecido en Sus términos, no en los nuestros. El hombre debe amar a su prójimo en los términos de Dios. Estos términos están claramente establecidos en los Diez Mandamientos, así como en las leyes específicas del caso en el Antiguo Testamento de Dios, que son aplicaciones a esos mandamientos. Jesús no anuló las leyes de Dios, como es enseñado comúnmente en muchas iglesias hoy en día; en realidad, El las confirmó. Después de todo, El fue el que las había revelado a Moisés:
No penséis que he venido para abrogar la ley o los profetas; no he venido para abrogar, sino para cumplir. Porque de cierto os digo que hasta que pasen el cielo y la tierra, ni una jota ni una tilde pasará de la ley, hasta que todo se haya cumplido.
De manera que cualquiera que quebrante uno de estos mandamientos muy pequeños, y así enseñe a los hombres, muy pequeño será llamado en el reino de los cielos; mas cualquiera que los haga y los enseñe, éste será llamado grande en el reino de los cielos (Mateo 5:17-19 ).
¿Significa esto que el hombre debe trabajar para su salvación? ¡Por supuesto que no! La salvación viene sólo de Dios. El regenera a Su pueblo, Él justifica a Su pueblo, y Él santifica a Su pueblo. En la justificación, Dios declara justo a su pueblo. Esto es lo que se conoce en términos teológicos, como la santidad posicional. A través de la santificación, Dios realmente los hace justos. Esta es la santidad práctica. Este proceso de santificación es logrado a medida que Dios capacita a Su pueblo a obedecer Sus leyes. Sólo Dios es el Rey Soberano. Sus leyes deben ser obedecidas por todos los individuos humanos, así como por toda institución humana."
Por Mark D. Brown
_____________________________________________________________
Obedience to God's Laws
"Godly people lead godly lives. Through regeneration, people are enabled to know God and to obey Him. Indeed, this outward practice of obedience is evidence that an inward change has occurred. Men and women need to do what God says, and this is done only by obeying what He commands in His laws. These laws of God are found mainly in the Old Testament. Men must obey God on His terms; they are not free to pick and choose which of His commandments are to be obeyed, and which commandments are to be disregarded in the name of a misconstrued 'grace.' Jesus did not save His people from obedience to the Law; He saved them from the curse of the Law (God's wrath).
Jesus said,
'You shall love the LORD your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. This is the first and great commandment. And the second is like it. You shall love your neighbor as yourself. On these two commandments hang all the Law and the Prophets' (Matthew 22:37-40).
With this statement, the Lord was not setting aside the specific laws of God; He was merely summarizing them. It is sacrilegious for man to redefine holiness according to his own standards. Being a Christian means more than just 'being nice.' It means being obedient. Again God must be loved and obeyed on His terms, not ours. Man must love his neighbor on God's terms. These terms are clearly spelled out in the Ten Commandments as well as in God's specific Old Testament case laws, which are applications of those commandments. Jesus did not nullify God's laws, as is commonly taught in many churches today; He actually confirmed them. After all, He was the One who had revealed them to Moses:
Do not think that I came to destroy the Law or the Prophets. I did not come to destroy but to fulfill. For assuredly, I say to you, till heaven and earth pass away, one jot or tittle will by no means pass from the law till all is fulfilled.
Whoever therefore breaks one of the least of these commandments, and teaches men so, shall be called least in the kingdom of heaven; but whoever does and teaches them, he shall be called great in the kingdom of heaven (Matthew 5:17-19).
Does this mean that man must work for his salvation? Absolutely not! Salvation comes from God alone. He regenerates His people, He justifies His people, and He sanctifies His people. In justification, God declares His people righteous. This is what is known in theological terms as positional holiness. Through sanctification, God actually makes them righteous. This is practical holiness This process of sanctification is accomplished as God enables His people to obey His laws. God alone is the Sovereign King. His laws are to be obeyed by every human individual as well as by every human institution."
By Mark D. Brown
Saturday, June 18, 2011
LA CENA DEL SEÑOR (English)
DIOS DE TODO BIEN,
Te bendigo por los medios de gracia;
enséñame a ver en ellos tus propósitos amorosos
y el gozo y la fuerza de mi alma.
Tú has preparado para mí un banquete;
y aunque soy indigno de sentarme como invitado,
Descanso totalmente en los méritos de Jesús,
y me escondo debajo de su justicia;
Cuando escucho su invitación tierna
y veo su gracia maravillosa,
No puedo titubear, sino debo venir a ti en amor.
Por tu Espíritu aviva mi fe correctamente para discernir
y espiritualmente para detener al Salvador.
Mientras miro a los emblemas de la muerte de mi Salvador,
puedo pensar por qué murió, y oírle decir,
'Yo di mi vida para comprar la tuya,
me presenté yo mismo una ofrenda para expiar tu pecado,
derramé mi sangre para borrar tu culpa,
se abrió mi costado para hacerte limpio,
soporté tus maldiciones para liberarte,
llevé tu condena para satisfacer la justicia divina.'
Oh pueda yo comprender debidamente la anchura, la longitud de este diseño,
acercar, obedecer, extender la mano, tomar el pan,
recibir la copa, comer y beber,
testificar ante todos los hombres que lo hago por mí mismo,
alegremente, con fe, reverencia y amor, recibir a mi Señor,
que sea mi vida, la fuerza, el alimento, el gozo, el deleite.
En la cena recuerdo su amor eterno, la gracia ilimitada,
la compasión infinita, la agonía, la cruz, la redención,
y recibo la garantía del perdón, la adopción, la vida, la gloria.
Como los elementos exteriores alimentan mi cuerpo,
así que tu Espíritu que mora dentro pueda vigorizar mi alma,
hasta aquel día cuando no tenga más hambre y sed,
y estar sentado con Jesús en su banquete celestial.
Editado por Arthur Bennett El Valle de la Visión p. 197
_____________________________________________________
THE LORD´S SUPPER
GOD OF ALL GOOD,
I bless thee for the means of grace;
teach me to see in them thy loving purposes
and the joy and strength of my soul.
Thou hast prepared for me a feast;
and though I am unworthy to sit down as guest,
I wholly rest on the merits of Jesus,
and hide myself beneath his righteousness;
When I hear his tender invitation
and see his wondrous grace,
I cannot hesitate, but must come to thee in love.
By thy Spirit enliven my faith rightly to discern
and spiritually to apprehend the Saviour.
While I gaze upon the emblems of my Saviour's death,
may I ponder why he died, and hear him say,
'I gave my life to purchase yours,
presented myself an offering to expiate your sin,
shed my blood to blot out your guilt,
opened my side to make you clean,
endured your curses to set you free,
bore your condemnation to satisfy divine justice.'
O may I rightly grasp the breadth and length of this design,
draw near, obey, extend the hand, take the bread,
receive the cup, eat and drink,
testify before all men that I do for myself,
gladly, in faith, reverence and love, receive my Lord,
to be my life, strength nourishment, joy, delight.
In the supper I remember his eternal love, boundless grace,
infinite compassion, agony, cross, redemption,
and receive assurance of pardon, adoption, life, glory.
As the outward elements nourish my body,
so may thy indwelling Spirit invigorate my soul,
until that day when I hunger and thirst no more,
and sit with Jesus at his heavenly feast.
Edited by Arthur Bennett The Valley of Vision p. 197
Te bendigo por los medios de gracia;
enséñame a ver en ellos tus propósitos amorosos
y el gozo y la fuerza de mi alma.
Tú has preparado para mí un banquete;
y aunque soy indigno de sentarme como invitado,
Descanso totalmente en los méritos de Jesús,
y me escondo debajo de su justicia;
Cuando escucho su invitación tierna
y veo su gracia maravillosa,
No puedo titubear, sino debo venir a ti en amor.
Por tu Espíritu aviva mi fe correctamente para discernir
y espiritualmente para detener al Salvador.
Mientras miro a los emblemas de la muerte de mi Salvador,
puedo pensar por qué murió, y oírle decir,
'Yo di mi vida para comprar la tuya,
me presenté yo mismo una ofrenda para expiar tu pecado,
derramé mi sangre para borrar tu culpa,
se abrió mi costado para hacerte limpio,
soporté tus maldiciones para liberarte,
llevé tu condena para satisfacer la justicia divina.'
Oh pueda yo comprender debidamente la anchura, la longitud de este diseño,
acercar, obedecer, extender la mano, tomar el pan,
recibir la copa, comer y beber,
testificar ante todos los hombres que lo hago por mí mismo,
alegremente, con fe, reverencia y amor, recibir a mi Señor,
que sea mi vida, la fuerza, el alimento, el gozo, el deleite.
En la cena recuerdo su amor eterno, la gracia ilimitada,
la compasión infinita, la agonía, la cruz, la redención,
y recibo la garantía del perdón, la adopción, la vida, la gloria.
Como los elementos exteriores alimentan mi cuerpo,
así que tu Espíritu que mora dentro pueda vigorizar mi alma,
hasta aquel día cuando no tenga más hambre y sed,
y estar sentado con Jesús en su banquete celestial.
Editado por Arthur Bennett El Valle de la Visión p. 197
_____________________________________________________
THE LORD´S SUPPER
GOD OF ALL GOOD,
I bless thee for the means of grace;
teach me to see in them thy loving purposes
and the joy and strength of my soul.
Thou hast prepared for me a feast;
and though I am unworthy to sit down as guest,
I wholly rest on the merits of Jesus,
and hide myself beneath his righteousness;
When I hear his tender invitation
and see his wondrous grace,
I cannot hesitate, but must come to thee in love.
By thy Spirit enliven my faith rightly to discern
and spiritually to apprehend the Saviour.
While I gaze upon the emblems of my Saviour's death,
may I ponder why he died, and hear him say,
'I gave my life to purchase yours,
presented myself an offering to expiate your sin,
shed my blood to blot out your guilt,
opened my side to make you clean,
endured your curses to set you free,
bore your condemnation to satisfy divine justice.'
O may I rightly grasp the breadth and length of this design,
draw near, obey, extend the hand, take the bread,
receive the cup, eat and drink,
testify before all men that I do for myself,
gladly, in faith, reverence and love, receive my Lord,
to be my life, strength nourishment, joy, delight.
In the supper I remember his eternal love, boundless grace,
infinite compassion, agony, cross, redemption,
and receive assurance of pardon, adoption, life, glory.
As the outward elements nourish my body,
so may thy indwelling Spirit invigorate my soul,
until that day when I hunger and thirst no more,
and sit with Jesus at his heavenly feast.
Edited by Arthur Bennett The Valley of Vision p. 197
Tuesday, June 14, 2011
EL DESEO DE MUERTE DEL HOMBRE MODERNO (English)
"En nuestro desayuno del personal recientemente, John Saunders comentó acerca del hecho de que el hombre humanista moderno tiene un deseo de muerte y es suicida. Por lo tanto, los humanistas están destruyéndose a ellos mismos. Otto Scott agregó que en el proceso, ellos están entregando el mundo a la Unión Soviética, y nosotros a la esclavitud.
Proverbios 8:36 declara, 'Mas el que peca contra mí, defrauda su alma; Todos los que me aborrecen aman la muerte.' Para entender nuestros tiempos, debemos entender la importancia de este versículo. La vida aparte del Señor es suicida, es un rechazo de las condiciones de vida. Puesto que todas las cosas fueron hechas por El, y sin El nada de lo que ha sido hecho, fue hecho. (Juan 1:3), todas las condiciones de vida son creadas por Dios. La ley de Dios es una condición de vida.
Es inútil buscar soluciones que descuidan este hecho. Un pueblo suicida votará por la muerte, no por soluciones que conducen a la vida. Esto no quiere decir que el voto no es muy importante, sino significa que el meollo de la cuestión es que las personas que votan, actúan y viven suicidamente, tienen un problema religioso muy grave. 'El que me halle, hallará la vida' (Prov. 8:35).
Tenemos hoy un problema internacional de drogas, tenemos el aborto, la homosexualidad, el alcoholismo, un índice alto de suicidios, y más. Tenemos un índice de natalidad declinante, una evidencia de una pérdida de fe en un buen futuro, y tenemos una generación sin expectativas. Tenemos el ocultismo, el satanismo, y formas destructivas de música.
Con todas estas cosas, esperar que la esperanza en otra cosa, que un retorno a una fidelidad radical a Dios es ilusoria. No sólo de pan vivirá el hombre, sino de toda palabra que sale de la boca de Dios (Mateo 4:4). Los redimidos en Cristo escucharán y le obedecerán. (Diciembre, 1986)"
Por R. J. Rushdoony
_____________________________________________________________
THE DEATH WISH OF MODERN MAN
"At our staff breakfast recently, John Saunders commented on the fact that modern humanistic man has a death wish and is suicidal. The humanists are thus destroying themselves. Otto Scott added that in the process they are surrendering the world to the Soviet Union, and us to slavery.
Proverbs 8:36 declares, ´But he that sinneth against me wrongeth his own soul: all they that hate me love death.´ To understand our times, we must understand the importance of this verse. Life apart from the Lord is suicidal, it is a rejection of the conditions of life. Since all things were made by Him, and without Him was not anything made that was made (John 1:3), all conditions of life are God-created. God´s law is a condition of life.
It is useless to look to solutions which neglect this fact. A suicidal people will vote for death, not for solutions which lead to life. This does not mean that voting is not very important, but it does mean that the heart of the matter is that people who vote, act, and live suicidally have a very serious religious problem. ´Whoso findeth me findeth life' (Prov. 8:35).
We have today an international drug problem; we have abortion, homosexuality, alcoholism, a high suicide rate, and more. We have a declining birth rate, an evidence of a loss of faith in a good future, and we have a zero-expectations generation. We have occultism, Satanism, and destructive forms of music.
With all these things, to expect hope in anything else than a return to a radical faithfulness to God is illusory. Man cannot live by bread alone, only by the every word that proceeds from the mouth of God (Matt. 4:4). The redeemed in Christ will hear and obey Him. (December, 1986)"
By R. J. Rushdoony
Proverbios 8:36 declara, 'Mas el que peca contra mí, defrauda su alma; Todos los que me aborrecen aman la muerte.' Para entender nuestros tiempos, debemos entender la importancia de este versículo. La vida aparte del Señor es suicida, es un rechazo de las condiciones de vida. Puesto que todas las cosas fueron hechas por El, y sin El nada de lo que ha sido hecho, fue hecho. (Juan 1:3), todas las condiciones de vida son creadas por Dios. La ley de Dios es una condición de vida.
Es inútil buscar soluciones que descuidan este hecho. Un pueblo suicida votará por la muerte, no por soluciones que conducen a la vida. Esto no quiere decir que el voto no es muy importante, sino significa que el meollo de la cuestión es que las personas que votan, actúan y viven suicidamente, tienen un problema religioso muy grave. 'El que me halle, hallará la vida' (Prov. 8:35).
Tenemos hoy un problema internacional de drogas, tenemos el aborto, la homosexualidad, el alcoholismo, un índice alto de suicidios, y más. Tenemos un índice de natalidad declinante, una evidencia de una pérdida de fe en un buen futuro, y tenemos una generación sin expectativas. Tenemos el ocultismo, el satanismo, y formas destructivas de música.
Con todas estas cosas, esperar que la esperanza en otra cosa, que un retorno a una fidelidad radical a Dios es ilusoria. No sólo de pan vivirá el hombre, sino de toda palabra que sale de la boca de Dios (Mateo 4:4). Los redimidos en Cristo escucharán y le obedecerán. (Diciembre, 1986)"
Por R. J. Rushdoony
_____________________________________________________________
THE DEATH WISH OF MODERN MAN
"At our staff breakfast recently, John Saunders commented on the fact that modern humanistic man has a death wish and is suicidal. The humanists are thus destroying themselves. Otto Scott added that in the process they are surrendering the world to the Soviet Union, and us to slavery.
Proverbs 8:36 declares, ´But he that sinneth against me wrongeth his own soul: all they that hate me love death.´ To understand our times, we must understand the importance of this verse. Life apart from the Lord is suicidal, it is a rejection of the conditions of life. Since all things were made by Him, and without Him was not anything made that was made (John 1:3), all conditions of life are God-created. God´s law is a condition of life.
It is useless to look to solutions which neglect this fact. A suicidal people will vote for death, not for solutions which lead to life. This does not mean that voting is not very important, but it does mean that the heart of the matter is that people who vote, act, and live suicidally have a very serious religious problem. ´Whoso findeth me findeth life' (Prov. 8:35).
We have today an international drug problem; we have abortion, homosexuality, alcoholism, a high suicide rate, and more. We have a declining birth rate, an evidence of a loss of faith in a good future, and we have a zero-expectations generation. We have occultism, Satanism, and destructive forms of music.
With all these things, to expect hope in anything else than a return to a radical faithfulness to God is illusory. Man cannot live by bread alone, only by the every word that proceeds from the mouth of God (Matt. 4:4). The redeemed in Christ will hear and obey Him. (December, 1986)"
By R. J. Rushdoony
Thursday, June 9, 2011
CONFIAR EN DIOS (English)
"Uno de los hechos asombrosos acerca de la mayoría de los miembros de la iglesia es su ateísmo implícito. Ellos creen que todas las cosas en este mundo son más fuertes que Dios, y que la palabra de Dios es la menos de fiar. Por ejemplo, Dios dice, en Isaías 41:10, 'No temas, porque yo estoy contigo; no desmayes, porque yo soy tu Dios que te esfuerzo; siempre te ayudaré, siempre te sustentaré con la diestra de mi justicia.' Se nos dice claramente que Dios es nuestro defensor, y que Él nunca nos dejará ni nos abandona (Heb. 12:5-6). Dios no nos promete una vida fácil, pero Él nos asegura de una vida justificada y victoriosa. Él nos apoya con Su 'justicia.' La palabra en hebreo es tsedeq: ésta significa justicia, y tiene una connotación legal, pero la mayoría de las traducciones nos dan una lectura diluida.
Confiamos en tantas idioteces, incluyéndonos a nosotros mismos. ¿Por qué no tomar a Dios por Su palabra y confiar en Él? Si no creemos que Dios es fiel a Su palabra, ¿cómo podemos creer que Dios será fiel a nosotros que desconfiamos de Él? Uno de los pecados más grandes de la Iglesia es su negativa de confiar en el Señor. ¿Cómo puede Dios honrar a tal pueblo?"
Por R. J. Rushdoony
______________________________________________________________
TRUSTING GOD
"One of the amazing facts about most church members is their implicit atheism. They believe that all things in this world are stronger than God, and that God´s word is least to be trusted. For example, God says, in Isaiah 41:10, 'Fear thou not, for I am with thee: be not dismayed: for I am thy God: I will strengthen thee; yea, I will help thee; yea, I will uphold thee with the right hand of my righteousness.' We are plainly told that God is our defender, and that He will never leave us nor forsake us (Heb. 12:5-6). God does not promise us an easy life, but He does assure us of a justified and victorious life. He upholds us with His 'righteousness' The word in Hebrew is tsedeq: it means justice, and it has a legal connotation, but most translations give us a watered down reading.
We trust so many idiocies, including ourselves. Why not take God at His word and trust Him? If we do not believe that God is true to His word, how can we believe that God will be true to us who distrust Him? One of the church´s greatest sins is its refusal to trust in the Lord. How can God honor such a people?"
By R. J. Rushdoony
Confiamos en tantas idioteces, incluyéndonos a nosotros mismos. ¿Por qué no tomar a Dios por Su palabra y confiar en Él? Si no creemos que Dios es fiel a Su palabra, ¿cómo podemos creer que Dios será fiel a nosotros que desconfiamos de Él? Uno de los pecados más grandes de la Iglesia es su negativa de confiar en el Señor. ¿Cómo puede Dios honrar a tal pueblo?"
Por R. J. Rushdoony
______________________________________________________________
TRUSTING GOD
"One of the amazing facts about most church members is their implicit atheism. They believe that all things in this world are stronger than God, and that God´s word is least to be trusted. For example, God says, in Isaiah 41:10, 'Fear thou not, for I am with thee: be not dismayed: for I am thy God: I will strengthen thee; yea, I will help thee; yea, I will uphold thee with the right hand of my righteousness.' We are plainly told that God is our defender, and that He will never leave us nor forsake us (Heb. 12:5-6). God does not promise us an easy life, but He does assure us of a justified and victorious life. He upholds us with His 'righteousness' The word in Hebrew is tsedeq: it means justice, and it has a legal connotation, but most translations give us a watered down reading.
We trust so many idiocies, including ourselves. Why not take God at His word and trust Him? If we do not believe that God is true to His word, how can we believe that God will be true to us who distrust Him? One of the church´s greatest sins is its refusal to trust in the Lord. How can God honor such a people?"
By R. J. Rushdoony
Subscribe to:
Posts (Atom)